150 darab készül belőle és 680 millió forintba fog kerülni az 1900 lóerős horvát elektromos szupersportautó

2021 / 06 / 02 / Bobák Áron
150 darab készül belőle és 680 millió forintba fog kerülni az 1900 lóerős horvát elektromos szupersportautó
A Rimac Automobili története egészen egyedi, hiszen a horvát autógyártó műhelyt csak 12 éve, 2009-ben alapított meg az akkor mindössze 21 éves Mate Rimac azzal a kifejezett céllal, hogy az autógyártás fellegváraitól igencsak messze elektromos szupersportautókat gyártson. A terv működött, hiszen a Rimacban mára már a Porschénak is 15%-os tulajdonrésze van, hamarosan pedig el is kezdik gyártani az első szériaérett autójukat, a Neverát.

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott C Two koncept alapjaira épülő autó egészen kis szériában, mindössze 150 darabban fog készülni, és gyakorlatilag nem lesz belőle két ugyanolyan. A szupersportautókhoz képest is meglehetősen borsos, 2,4 millió dolláros (vagyis mai árfolyamon számolva 680 millió forintos) árért cserébe a gyártó nagyjából az utolsó csavarig személyre szabja a kocsit a megrendelő igényei szerint, akiknek akár arra is lesz lehetőségük, hogy személyesen elutazzanak Horvátországba, és megbeszéljék Mate Rimaccal, hogy milyen autóra vágynak.

A Nevera ugyanakkor nem csak az árában tűnik ki a sportautók népes táborából, de a teljesítményével is faképnél hagyja a legtöbb riválisát: az autót négy, a kerekeknél elhelyezett elektromos motor hajtja, amelyek összteljesítménye a Rimac szerint 1914 lóerő, ezzel a Nevera a legtöbb belső égésű motorral felszerelt szupersportautóra is köröket ver. A kocsi mindössze 1,85 másodperc alatt fogja elérni az óránkénti 60 mérföldes (vagyis 96 km/h-s) sebességet, a végsebessége pedig 415 km/h. Hogy a kifejezetten versenypályákra szánt autó stabilitása a legjobb legyen, a H-alakban elhelyezett, 120 kilowattos akkumulátorcsomagot közvetlenül a karosszériába integrálták, emellett a mérnökök az elmúlt években rengeteget dolgoztak az akkumulátorok folyadékhűtésén is, aminek köszönhetően a kocsi hosszabb ideig tudja leadni a maximális teljesítményt.

A legnagyobb probléma, amivel a Rimacnak szembe kellett néznie, hogy a hatalmas teljesítményt valahogy vezethetővé tegyék, ennek érdekében a Neverát saját fejlesztésű nyomatékvektor-szabályozó összkerékhajtással látták el, ami biztosítja az autó stabilitását és megakadályozza a kerekek kipörgését. A Rimac szerint a szoftver másodpercenként száz számítást képes elvégezni, ezzel a kívánt vezetési stílushoz igazítva a nyomaték szintjét. Az elektronikus rásegítés az autó lefékezésében is kulcsszerepet játszik, a Nevera ugyanis automatikusan osztja el a fékerő egyensúlyát az elektromos motor regeneratív fékezése és a féktárcsák között.

A Rimac az autó tömegét azzal igyekezett csökkenteni, hogy az autó monocoque karosszériáját teljes egészében szénszálas anyagból készítik, ami a kocsi biztonságosságát is jelentősen növeli. A Neverát emellett elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal ellátott kettős keresztlengőkaros felfüggesztéssel is ellátták, aminek köszönhetően a hasmagassága egyszerűen állítható a pálya függvényében.

Az autó műszerfalán három kijelzőt találunk, egyet a sofőr előtt, egyet középen, egyet pedig az utas oldalán. A Neverához letölthető egy külön alkalmazás is, amin keresztül a vezető valós idejű információkat kap a pálya állapotáról, valamint a telemetriai adatokat is megnézheti. A Rimac igyekezett biztosra menni, hogy az autójuk mindenkinek a legjobb vezetési élményt nyújtsa, így kifejlesztettek egy olyan, mesterséges intelligenciával működő "vezetési oktatót" is, amely az autó 12 ultrahangos és radarszenzora valamint 13 kamerája segítségével igyekszik tanácsokkal ellátni a vezetőt, többek között jelzi neki, hogy mikor kell fékeznie, kanyarodnia és mikor érdemes a gázra taposni.

(The Verge)

További cikkek a témában:

1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó Sokan kételkednek benne, hogy a hidrogénhajtás valós alternatívája lehet az elterjedtebb hajtásrendszereknek az autóknál. A Hyperion XP-1 célja, hogy eloszlassa ezeket a kétségeket.

Elon Musk szerint az új Tesla Roadster olyan gyors lesz, hogy csak egészségeseknek ajánlott Egész pontosan a SpaceX-csomaggal érkező verzióról mondta ezt, amiről a Tesla vezére megerősítette, hogy 1,1 másodperc alatt fog százra gyorsulni.

Érkezik a Mercedes válasza a Tesla Model S-re, és néhányan már bele is ülhettek Bár hivatalosan csak csütörtökön mutatják be, néhány újságíró már beülhetett a Mercedes új elektromos luxusautójába, ami az S-osztály eleganciáját hozza el a villanyautók közé.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.