1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó

2020 / 08 / 14 / Bobák Áron
1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó
Sokan kételkednek benne, hogy a hidrogénhajtás valós alternatívája lehet az elterjedtebb hajtásrendszereknek az autóknál. A Hyperion XP-1 célja, hogy eloszlassa ezeket a kétségeket.

Az Ars Technikának maga a cég vezérigazgatója, Angelo Kafantaris is úgy fogalmazott, hogy az általuk tervezett szupersportautó egyfajta edukációs eszköz, amivel reményeik szerint hatásosan tudják majd elültetni az emberek fejében a hidrogénhajtás előnyeit. A 2011-ben alakult cég egész működése eköré épül, hiszen az autógyártás mellett űrtechnikával valamint energiaellátással is foglalkoznak, amelyek középpontjában szintén a hidrogén áll.

"Nagyon hosszú hatótáv, rövid töltési idő, hosszabb élettartam, ami nem csökken minden egyes töltéssel, magas energiasűrűség, újrahasznosíthatóság"

- sorolja a hidrogénautók előnyeit az akkumulátoros elektromos autókhoz képest Kafantaris. Amihez persze nyugodtan hozzátehetné a brutális teljesítményt is, hiszen ha a cég beváltja az ígéreteit, az XP-1 nem csak egy hidrogénautóhoz képest lesz igazi szupersportautó: a technikai specifikáció szerint a kocsi 2,2 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 355 km/h, egy töltéssel 1635 kilométert tud megtenni, és mindössze 3-5 percbe telik újratölteni.

A 2022-ben gyártásba kerülő autó karosszériája szénszálas anyagból készül, amit titánszálakkal erősítettek meg, az oldalába pedig napelemeket is beépítettek.

Ahogy korábban írtuk, a tüzelőanyagcellás hidrogénautóknak számos előnyük van az akkumulátorral működő elektromos autókhoz képest. Az egyik kézenfekvő különbség, hogy mivel az autó közvetlenül a hidrogénből nyeri a működéséhez szükséges elektromos energiát, így nincs szükség a nehéz és drága akkumulátorcsomagra. A hidrogén adott esetben környezetkímélőbb is tud lenni, hiszen az elégetése során csupán víz és nem üveghatású gáz képződik, ám ez attól is függ, hogy milyen technikával állítják elő. Az Ars Tecnika szerint jelenleg a hidrogén mintegy 95%-át földgázból nyerik, ám Kafantaris szerint lehetséges lenne tisztán napenergiából is fedezni a hidrogénautók szükségleteit.

Bár a piacon van már néhány modell, mint a Toyota Mirai vagy a Hyundai Nexo, a hidrogénhajtás egyelőre közel sem annyira népszerű, mint az elektromos autók. A hidrogénautók másik nagy hátránya éppen ebből a relatív ritkaságukból származik, ugyanis még az USA-ban is mindössze néhány tucat töltő áll az autótulajdonosok rendelkezésére. A Hyperion azonban ezen is változtatni szeretne, a céljuk, hogy a Tesla mintájára egy töltőállomás-hálózatot hozzanak létre, ezzel segítve elő a technológia terjedését.

A Hyperion nem csak ebben igyekszik hasonlítani Elon Musk vállalatához, ugyanis úgy tervezik, hogy a későbbiekben további, az XP-1-nél megfizethetőbb modellekkel bővítik majd a palettát.


Tisztelt Cégvezető! Vegyen részt 5 perces üzleti felmérésünkben, és garantáltan 30 000 Ft értékű online marketing szolgáltatást kap ajándékba.
Emellett 2025. október 22-én további három, egyenként 100 000 Ft értékű marketingcsomagot is kisorsolunk a résztvevők között.
Négy nagyszerű balatoni bringatúra-útvonal, amit tekerj végig a csodás őszi időben
Négy nagyszerű balatoni bringatúra-útvonal, amit tekerj végig a csodás őszi időben
Ilyenkor tényleg minden lehetőséget meg kell ragadni és kiélvezni a szabadban eltöltött időt.
A gyűjtés mint befektetés és hobbi – miért izgalmas világ ez? Indul az Ínyenc befektető a Roadsteren!
A gyűjtés mint befektetés és hobbi – miért izgalmas világ ez? Indul az Ínyenc befektető a Roadsteren!
A Roadster és a Range Rover új sorozatot indít Ínyenc befektető címmel, ahol az olvasók velünk tarthatnak az old money különleges világába.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.