Bizonyos szegmensekben egyre nehezebb helyzetben találhatja magát a Huawei Technologies, miután az Egyesült Államok mostanra lényegében bármikor elvághatja a társaságot valamelyik külföldi beszállítójától. Bár a Huawei-t érintő szankciók valószínűleg a kritikus hálózati komponenseket gyártó üzletág megtörésére irányulnak, a korlátozó intézkedések a Huawei fogyasztói üzletágának tesznek leginkább keresztbe már középtávon is, miközben a hálózati részleg a cég szerint ha nincs is csúcsformában, de működik. Legalábbis a Huawei erről igyekszik meggyőzni uniós partnereit, azok a mobilszolgáltatók ugyanis, akik az 5G technológia bevezetésének küszöbén állnak, és hálózatukat részben vagy egészében korábban is a kínaiak eszközeire építették, aggodalommal figyelik az amerikai korlátozó intézkedésekkel kapcsolatos híreket.
Abraham Liu, az osztrák Kurírnak adott interjújában nyomatékosította, hogy az operátoroknak semmi okuk a pánikra, a Huawei biztosan ki tudja majd szolgálni meglévő és új partnereit 5G-s hálózati berendezésekkel, komponensekkel, miután a cég ennek érdekében "jelentős előkészületeket és beruházásokat tett a legfejlettebb technológiákba" a korlátozó intézkedések életbe lépése óta. Hogy pontosan milyen fejlett technológiákra gondolt, illetve, hogy ki tudják-e pótolni az olyan amerikai beszállítókat, mint a Xilinx, arról az igazgató nem közölt részleteket. Liu ugyanakkor hozzátette, a fogyasztói szegmensnek kínált termékeknél a Huawei komoly nehézségekkel kénytelen szembenézni, miután szinte az összes komponensgyártótól elvágták őket, bár Európában már önmagában az is elég a piacvesztéshez, hogy a Google a kereskedelmi embargónak köszönhetően megszünteti támogatását az Android rendszer kulcsfontosságú részeire a Huawei számára. Ez többek közt azt vonja maga után, hogy
a Huawei új készülékeire nem kerülhet Play Áruház, vagy olyan alkalmazások, mint a Google Maps, a Gmail vagy a YouTube.
A mobilszolgáltatók ettől függetlenül számíthatnak arra is, hogy az Uniós kormányok tagállamonként külön-külön szabályozzák a magas kockázati besorolású beszállítók jelenlétét a hálózatokban, ami a kínaiak piaci pozíciójára jelentős hatást gyakorolhat. De az sem könnyíti meg az érintettek dolgát, hogy az 5G-s bevezetéseknél (technológiai okokból) legtöbbször elkerülhetetlen a meglévő beszállítói partnerek megtartása, mivel a most indult 5G-s hálózatok nagy mértékben a már létező 4G-s alapokra támaszkodnak.
(Fotó: Pixabay)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR