Bár Richard Branson vállalata korábban már több (szám szerint öt) sikeres repülést is végrehajtott a saját tervezésű űrrepülőjével, a szombati volt az első alkalom, amikor a Unity az új-mexikói Spaceport Americából emelkedett a magasba, ahonnan a kereskedelmi járatok is indulni fognak. A mostani tesztre eredetileg tavaly decemberben került volna sor, de akkor a Unity a hordozórepülőről való lecsatlakozás után a biztonsági protokollnak megfelelően lekapcsolta a hajtóművet, így a pilóták kénytelenek voltak a világűr érintése nélkül visszatérni a földre.
Ahogy arról a BBC beszámolt, a szombati teszten ezzel szemben minden a terveknek megfelelően alakult: a WhiteKnightTwo hordozórepülő 13 kilométeres magasságig emelkedett az űrrepülővel, ahonnan az már a saját hajtóművével, a hangsebesség háromszorosával repülve érte el a világűr peremét, azaz a 89 kilométeres magasságot. A mostani tesztet két további fogja követni még az idén: az elsőn a cég négy alkalmazottja csatlakozik majd a két pilótához, ezután pedig maga Richard Branson is meglátogatja a világűr peremét. A Virgin Galactic tervei szerint ezek után, várhatóan jövőre indulhat meg a járataikra jegyet váltó űrturisták szállítása, igaz, a végső szót ebben az ügyben nem ők, hanem a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) fogja kimondani.
Űrrepülésre a Virgin Galactic oldalán bárki regisztrálhat, aki hajlandó kifizetni a 250 ezer dollárnál is többe kerülő jegy árát, de mivel a cég szerint eddig már több mint hatszázan váltották meg a jegyüket a járataikra, feltehetőleg több éves várólistával kell számolni. Akinek ennél is több pénze van, az a SpaceX-nél is érdeklődhet, akik ugyan egyelőre nem árulnak jegyeket, de a jelek szerint van az a pénz, amiért kibérelhető tőlük egy űrhajó a világűr meglátogatására.
(A borítóképen látható fotó egy korábbi teszt alkalmával készült, Fotó: Virgin Galactic)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR