Már idén saját autót mutathat be a Huawei a Reuters értesülései szerint

2021 / 03 / 01 / Bobák Áron
Már idén saját autót mutathat be a Huawei a Reuters értesülései szerint
A cég szóvivője cáfolta az erről szóló pletykákat, de a Reuters több névtelen forrásra hivatkozva úgy tudja, hogy az Apple mellett a Huawei is beszállna a villanyautó-bizniszbe.

A hírügynökség pénteken hosszabb cikkben számolt be a kínai vállalat terveiről, amelyet több különböző, ám nevük elhallgatását kérő forrásra alapoznak. Eszerint a világ egyik legnagyobb mobilgyártója az Egyesült Államok által kivetett szankciók miatt egyre inkább arra kényszerül, hogy új piacokat keressenek, az egyik új terület pedig a Kínában éppen erősen felfutó elektromos autók lehetnek.

A Reutersnek két különböző forrás is megerősítette, hogy a Huawei tárgyalásokat folytat az állami kézben levő Changan Automobile-lal és más gyártókkal is, hogy az autóikat az ő gyáraikban gyárthassák le. Az elmúlt hónapokban hasonló pletykák az Apple-lel kapcsolatban is felmerültek, akiket többek között a Hyundaijal, a KIA-val és a Porschével hoztak szóba, bár a legfrissebb hírek szerint az első kettővel a hírek nyilvánosságra kerülése után megszakadtak a tárgyalások.

Kínában az úttal beszélgető okosbuszt tesztelnek Az X-bus megkérheti a jelzőlámpákat, hogy az ő menetrendjéhez igazodva váltsanak zöldre, hogy időben szállíthassa le az utasokat.

A Huaweijel szóba hozott cégek nem kommentálták az értesüléseket a Reutersnek, nyilatkozott ellenben a cég szóvivője, aki határozottan cáfolta, hogy a vállalat az autópiac felé terjeszkedne. "A Huawei nem autógyártó" - szól a cég hivatalos állásfoglalása, ami szerint a Huawei többek között az információs és kommunikációs technológiákon keresztül érdekelt az autógyártásban, nem pedig autógyártóként. Ahogy a Reuters megjegyzi, a Huawei az elmúlt években számos komponenst biztosított az elektromos autókhoz, többek között szenzorokat, 5G-s kommunikációhoz szükséges hardvereket, valamint szoftveres megoldásokat is, és többek között a Daimlerrel valamint a General Motorsszal is együttműködnek. A cég HiCar néven az Android Autohoz hasonló teljeskörű szoftveres megoldást is fejleszt, amelynek legújabb elemét, a Smart Car Screent tavaly decemberben mutatták be: a műszerfalon elhelyezhető, 8,9 colos képátlójú kijelzővel bármilyen autó felokosítható, a HarmonyOS-alapú rendszer pedig már most is több mint húsz autógyártó modelljeivel kompatibilis.


A Huawei HiCar rendszerét bemutató autó a cég egyik sanghaji boltjában (Fotó: Costfoto/Barcroft Media)

A Reuters értesüléseinek alapját az adja, hogy az amerikai kormányzat 2019-ben és 2020-ban, több lépcsőben kereskedelmi embargót vezetett be a kínai vállalattal szemben, aminek értelmében sem amerikai, sem pedig amerikai technológiát használó cégek nem kereskedhetnek a Huaweijel. Ahogy arról korábban többször is írtunk, a szankciók elég nehéz helyzetbe hozták a vállalatot, amely iparági források szerint az utóbbi időben egyre komolyabb chiphiánnyal küzd, ennek eredményeképpen pedig idén arra kényszerülhet, hogy a töredékére csökkentse a legyártott készülékek számát. Részben az embargó miatt a Huawei, ami a tavalyi második negyedévben átmenetileg még a világ legnagyobb mobilgyártója volt, 2020 utolsó negyedévére a hatodik helyre esett vissza az eladott készülékek számát tekintve, ha pedig a helyzet nem változik, akkor idén ez a tendencia tovább folytatódhat. A Huawei a szankciók miatt tavaly novemberben arra kényszerült, hogy eladja a cég almárkájaként működő Honort, ami így megszabadult az anyavállalatra kivetett szankcióktól. Januárban a Reuters - szintén névtelen forrásokra hivatkozva - arról írt, hogy a cég teljesen megválhat a mobil üzletágától, habár a Huawei ezeket az értesüléseket azonnal cáfolta.

Az viszont biztos, hogy a Huawei valóban igyekszik olyan új területeket találni, ahol növekedhet, a BBC például nemrég arról írt, hogy a vállalat a jövőben a szénbányászattal foglalkozó cégeknek és a sertéstenyésztőknek is a rendelkezésre bocsátja a technológiáját, többek között a mesterséges intelligenciában és az arcfelismerésben szerzett tapasztalataikkal segítve a területek fejlődését.

(Borítókép: A Huawei átlátszó autója a 2020-as Pekingi Nemzetközi Autókiállításon, amely a Huawei által gyártott modulokat mutatja be, Fotó: VCG/Getty Images)

További cikkek a témában:

2024-ben érkezhet az Apple önvezető autója A Reuters információi szerint gőzerővel folyik az Apple Car fejlesztése, ami teljesen önvezető lesz, az újfajta akkumulátortechnológiának köszönhetően pedig sokkal hosszabb távokat tud majd megtenni egy feltöltéssel, mint a mai elektromos autók.

Elon Musk szerint a jövőre érkező Tesla Roadster képes lesz lebegni a föld felett A Tesla tulajdonosa néhány éve már belebegtette, hogy a SpaceX-től kölcsönvett technológiával egy különleges hajtóművel szerelné fel a jövőre érkező sportkocsit, de úgy tűnik, azóta jelentősen továbbgondolta az ötletet.

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.