Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái

2021 / 01 / 05 / Rácz Tamás
Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái
Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

Míg a világsajtó tele van a Tesla elképesztő 2020-as szárnyalásával, a kínai piacon legalább három, mifelénk teljesen ismeretlen autómárka jelentett még látványosabb gyártási növekedést - igaz, jóval alacsonyabb bázishoz képest.

Nio

A Nio tavaly több mint duplájára emelte gyártási mennyiségét illetve kiszállításainak számát, így 2020-ban 43.728 járművet juttattak el a vevőkhöz. A decemberi teljesítmény önmagában hétezer autó volt. A Nio a tőzsdén is hasít, részvényei értéknövekedése mellett a Tesla 743%-os tavalyi értéknövekedése is eltörpül: a cég értékpapírjaival a novemberi csúcson januári értékük 1112 %-án kereskedtek!


A Nio-paletta

A Nio EC6 crossover utastere

Li Auto

Ez a másik kínai autós startup összesen 32.624 kocsit gyártott le tavaly, pedig 2020 volt az első teljes üzleti évük. (A Tesla első modelljéből, a Roadsterből összesen nem készül 2500 darab sem - négy év alatt.)

A Li Auto  sikerterméke, a Li One szabadidőautó kissé kínosan emlékeztet a Volvo XC 90-re, 328 ezer jüanos (15 millió forint körüli) induló ára pedig elég meredek egy semmiből jött kínai kocsihoz képest, de a kocsi ezzel együtt kiváló fogadtatásnak örvend a hazai piacon. A cég részvényei a júliusi tőzsdei bevezetés óta még csak 150%-on állnak, de novemberben itt is volt egy erőteljes csúcs - lehet, hogy érdemes bevásárolni belőlük.


Li One

Xpeng

27.041 eladott autó 2020-ban, több mint duplája az egy évvel ezelőtti teljesítménynek: ezt tudta elérni a Xpeng két modelljével, a kissé nyomasztóan Tesla-orrú G3 crossoverrel és a P7 szedánnal. A cég részvényei szinte hajszálpontosan tükrözték a két nagyobb startup árfolyamainak mozgását.


Xpeng P7

A látványos, igényesen kidolgozott új kínai elektromos autók egyelőre csak az amerikai és európai gyártók kínai piaci terveit látszanak veszélyeztetni, de ha a gyártási felfutás növekedési üteme nem lassul (és miért lassulna), előbb-utóbb veszélyes új szereplők jelennek meg a nyugati világ belső autópiacain is.

Ez is érdekelhet:

2020: az év, amikor elkezdtük múzeumba küldeni a hagyományos benzines és dízel autókat Ez az év az autóiparban az elektromos mobilitásra való átállás meghirdetéséről szólt.

Az elektromos mobilitás vethet véget a SUV-mániának Amikor a hatótávolság és az energiahatékonyság kerül előtérbe, a divatot könnyen legyőzheti az észszerűség.

Nyolc technológiai trend, ami alapjaiban határozhatja meg a következő évtizedet Ha a CES-re hagyatkozunk, néhány év múlva egy sci-fiben fogunk élni, robotbuszok, légitaxik és az embereket kiváltó robotok között. Ha mégsem így lesz, ez a nyolc trend akkor is biztosan nagyon hangsúlyos lesz a következő években.

 

 


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.