Egy biztos: az ipar rombolja a természeti környezetet. Ezzel nem nagyon van mit tenni, ha valamit ki akarunk bányászni, meg akarunk olvasztani, ha akár csak meg akarjuk termelni a nyersanyagokat a mezőgazdaságban, az szükségszerűen beavatkozással jár a természet működésébe. Ez a beavatkozás viszont mára annyira erőteljessé vált, hogy az emberiség szinte teljes tudományos és politikai konszenzus mellett elkezdte radikálisan visszafogni azt a szennyezést, amit a legveszélyesebbnek érez: a Föld klímáját felborító szén-dioxid-emissziót.
Az életünk nagyjából minden területét érintő átállási folyamatot nagyban színesítik a különböző gazdasági érdekek összeütközései. Ezek egyik legismertebb és legtöbb érzelmet kiváltó területe az autóipar változása, az olajkorszak átalakulása elektromos korszakká. Az autóipar szeretne még minél több profitot kinyerni egy évszázados fejlesztési folyamatból. Az olajipar is próbálja minél tovább fenntartani a termelő- és feldolgozóipar működtetését. Az új villanyautós cégek pedig igyekeznek gyorsítani az átmenetet és minél gyorsabban felfuttatni saját termelésüket. Ami természetesen megint csak környezetkárosításokkal jár, amire hivatkozva az ellenérdekelt felek próbálják lassítani ugyanezt a folyamatot.
Ebben a háborúban az emberek, a fogyasztók érzelmeire ható PR-eszközök is születnek, szép számmal. Ezek közül mutatunk be most egy újabbat: az elektromos autós lobbi válaszát azokra a korábbi hagyományos autós felvetésekre, mely szerint olajjal autózni összességében esetleg mégis kevésbé környezetkárosító, mint elektromossággal.
A videóban szereplő adatok természetesen nagyrészt éppen annyira kevéssé ellenőrizhetők, mint a korábbi, túloldalról érkezett videók adatai. Egyelőre leginkább elvi és érzelmi alapon kell eldöntenünk, hogy a következő autónk elektromos lesz-e vagy benzines, esetleg dízel. Hosszú-, sőt: ma már középtávon viszont már egyértelmű, hogy az olajkorszaknak az egyéni közlekedésben vége. A kérdés már csak az, hogy ezek a videók és a belsőégésű lobbitól érkező párjaik mennyire tudják gyorsítani vagy lassítani az átállást az emberiség egyik környezetkárosító tevékenységéről egy másikra - amiről azért nagyon reméljük, hogy fenntarthatóbb.
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR