A dolognak természetesen van értelme, mivel az Elon Musk vezette cég a Boca Chica-ban található SpaceX gyorsindító állás mellett szeretne fúrni. A bejelentést január 22-én tették a texasi Vasúti szövetséggel folytatott tárgyaláson, és bár a vállalat nem árulta el, hogy pontosan mire kívánják felhasználni a földgázt, de ésszerűnek tűnik az a feltételezés, hogy a rakéta üzemanyagként történő felhasználással kísérleteznének.
Ugyanakkor a SpaceX nehézségekbe ütközhet egy olyan jogi eljárás során, mely megakadályozhatja a gázlelőhely kiaknázását. A bonyodalom abból származik, hogy mind a a SpaceX Lone Star Mineral Development nevű leányvállalata, mind pedig a harmadik félként megjelenő Dallas Petroleum Group tulajdonjogot igényeltek a földgáz-kút felett.
A DPG hónapokig tartó jogi eljárást indított az állam energiaszabályozó hatóságaként eljáró texasi Vasúti szövetségnél, és közelben lévő Brownsville-i állami bíróságon, hogy biztosítsa saját jogait a lelőhelyhez.
Másfelől a fosszilis tüzelőanyag-iparba való belépés ellentmond Elon Musk (a SpaceX vezérigazgatója) gondosan kidolgozott márka-imidzsének, mely szerint meg kívánja állítani a klímaváltozást, különösképpen a gázüzemű autózásról az elektromos járművekre való áttérés révén.
A dolog ugyanakkor egyelőre elkerülhetetlennek tűnik.
Elon Musk kijelentette, hogy szintetikus, szén-dioxid-semleges rakétaüzemanyagot szeretne kifejleszteni, de amíg ez még nem létezik, addig a SpaceX rakétáknak valamit használniuk kell a Földről történő elemelkedéshez.
Musk decemberben Texasba költözött, hogy a SpaceX Starship űrhajójára és a Tesla vállalat új Gigafactory-jára összpontosítson, amelyet Austin közelében építenek. A milliárdos nemrégiben arról is tweetelt, hogy 100 millió dollárt tervez felajánlani a legjobb szén-dioxid-megkötési technológia kifejlesztőjének. Az így megtámogatott technológiát valószínűleg szintetikus szén-semleges rakéta üzemanyag előállításához kívánja felhasználni. Addig is a fosszilis üzemanyagok működtetik a SpaceX rakétákat.
A Raptor motorok üzemanyagként ma túlhűtött folyékony metánt és folyékony oxigént használnak. A vállalat Starship és Super Heavy járműveit Boca Chicában tesztelik, és a helyszínen további indításokat terveznek.
(Forrás: Bloomberg Kép: Pixabay)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR