A Ray-Ban üzleteiben már több fogy az okosszemüvegekből, mint a hagyományosakból

2024 / 10 / 23 / Pőcze Balázs
A Ray-Ban üzleteiben már több fogy az okosszemüvegekből, mint a hagyományosakból
Az már a bemutató pillanatában látszott, hogy a Ray-Ban és a Meta közös tervezésű szemüvege, a Ray-Ban Meta nem egy érdekes kísérlet, hanem egy kiforrott és vonzó termék. A szemüvegóriás EssilorLuxottica pénzügyi vezetője most azt is elárulta, hogy mennyire népszerű a vásárlók körében.

A Facebook, a WhatsApp és az Instagram anyavállalata, a Meta, a VR-sisakok terén megkerülhetetlen tényező az Oculus sorozattal, de a cégnek az okosszemüvegekkel eleinte nem volt ekkora szerencséje. Három éve mutatták be a Ray-Ban Storiest, ami egy öt megapixeles kamerával és három mikrofonnal figyelte a külvilágot, illetve a viselő kéréseit. A kütyü nem aratott nagy sikert, a cél háromszázezer eladott darab volt, aminek körülbelül a harmadát sikerült teljesíteni. Ráadásul a gazdára talált példányok kilencven százalékát az első hónapok után nem használta tovább a tulajdonosa.

Az viszont nem volt egyértelmű, hogy az alapötlettel vagy a megvalósítással volt-e a baj.

Tavaly az immár Ray-Ban Meta névre keresztelt szemüveg új változata végül eldöntötte a vitát. Szebben szól, miközben kevésbé hallható a körülöttünk állók számára; a kamera tizenkét megapixeles, és 1080p-ben rögzít akár egy perc videót, illetve streamelni is tud; és hangparancsok alapján továbbít képeket. Mindehhez 299 dolláros ár tartozik, ami kevesebb mint kétszer annyi, mint egy teljesen átlagos Ray-Ban Wayfarer. A kritikusok dicsérték a szemüveget, amire nem sokkal később már mesterségesintelligencia-alapú megoldások is érkeztek, Mark Zuckerbergnek például inget választott a kütyü.

És ugyan az EU-ban az MI-törvények körüli bizonytalanság miatt a Meta egyelőre az utóbbi technológiát nem élesítette, a Ray-Ban üzletek hatvan százalékában így is ezek a legkeresettebb termékek Európában, a Közel-Keleten és Afrikában. A TechCrunch cikke szerint ezt az EssilorLuxottica pénzügyi vezetője, Stefano Grassi osztotta meg egy befektetői tájékoztatón. Vagyis hiába vannak még messze a Meta kiterjesztett valóságot a szemeink elé vetítői Orion szemüvegei, a cég addig is bővítheti a tudását és a felhasználói körét a nevüket viselő Ray-Ban Metával.

(Fotó: Arturo Holmes/Getty Images for Meta, Artur Widak/NurPhoto via Getty Images)

A Meta egyszerre két lépést is tett az okosszemüvegek jövője felé Mark Zuckerberg magabiztosabb, mint valaha.


Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Két fiatal kutatónő példája bizonyítja, hogy az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) miként formálhatja a szakmai karriert és nyithat kapukat a nemzetközi sikerhez.
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Az Allee-ban már konkrétan leparkolt a jövő egy darabja, és még pózol is a kamerának.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.