 
                                            Karácsonykor írtunk arról a Rakétán, hogy a Google megrémült a ChatGPT népszerűsége miatt; két héttel később már azt is sejteni lehetett, hogy a Microsoft ezzel a chatbottal akarhatja megszorongatni a piacvezető keresőt. Hiszen ha a hatalmas mennyiségű szövegen edzett, emberien fogalmazó mesterséges intelligencia (MI) magabiztosan ír József Attila szerelmi költészetéről, vagy válaszol meg, igaz, nem túl jól, logikai feladványokat, akkor miért ne kérdezhetnénk meg tőle olyan dolgokat, amelyeket a keresőnktől szoktunk?
Például azért, mert magabiztosan blöfföl, vagy azért, mert nem igazán szokta elárulni, hogy honnan veszi azt, amit állít.
A mesterséges intelligenciák ugyanis nem egyszerűen keresnek és találatokat adnak vissza, hanem "tanulnak", így azt sokszor nehéz egészen pontosan megmondani, hogy hol olvasták mindazt, ami alapján a válaszukat megfogalmazták. A TechRadar-on ezzel szemben most arról olvashatunk, hogy a Google-höz tartozó DeepMindnál, ahol korábban fantasztikusan sakkozó vagy gózó mesterséges intelligenciákat készítettek, lassan elkészülnek a Sparrow nevű programjukkal. Ez a szándékuk szerint "egy hasznos, a nem megfelelő és nem biztonságos válaszok kockázatát csökkentő" MI lesz, ami felismeri, ha jobb nem engedelmeskednie a kérdezőnek. A Sparrow a tényszerű kérdésekre az esetek négyötödében pontosan válaszol, és alá is támasztja az állításait. Sőt, még idén elindulhat a béta tesztje,
vagyis van rá esély, hogy ez a rendszer épüljön be előbb-utóbb a Google termékeibe.
A ChatGPT mindeközben iskolai esszék mellett akár vírusokat is ír, de a Qubit cikke szerint még orvosi vizsgákon is hajlandó megmérettetni magát, ráadásul sikerrel. Igaz, ha úgy látja, hogy konkrét egészségügyi tanácsot várnak tőle, inkább nem válaszol, és így egyelőre épp, hogy megkapná a kettest. Sam Altman, a szoftvert létrehozó OpenAI vezetője igyekszik a lehető legóvatosabban fogalmazni a GPT 3.5 nevű modellre épített ChatGPT-vel kapcsolatban, különösen, hogy óriási hisztéria övezi a GPT-4-et, amiről azt pletykálják, hogy százhetvenöt milliárd helyett százbillió paraméterrel dolgozik majd. Altman leszögezte, hogy "teljes kamu" ez a szám, majd hozzátette: "az emberek könyörögnek azért, hogy csalódjanak, és ez így is lesz. Ez az egész őrület... Nincsen mesterséges általános intelligenciánk (ami az emberekkel azonos, vagy jobb képességekkel rendelkezik), miközben ezt várják tőlünk". A Google-nél viszont egyelőre beérnék egy szépen fogalmazó, és viszonylag megbízható chatbottal. Még akkor is, ha nincs orvosi szakvizsgája.
(Borítókép: DALL-E 2)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR