 
                                            Az Ars Technicán olvasható cikk szerint a BPClip megtervezésekor a cél egyértelműen az alacsony költség volt, hiszen az Egyesült Államokban a legolcsóbb készülékek is húsz-harminc dollárba kerülnek; itthon a csuklós és a felkaros modellek öt-hatezer forintnál kezdődnek. Az egyetemen azért látták szükségét egy olcsóbb eszköznek, mert világszerte csak a magas vérnyomással élők harmadánál diagnosztizálják a betegséget, ám rengeteg a beteg; a KSH 2019-es adatai szerint itthon tízezer felnőttre négyezer megbetegedés jut. És ahogyan lenni szokott, a szegényeknél, a kisebbségeknél, a nőknél alacsonyabb az esélye a kór felismerésének, így ez a párszáz forintos találmány rengeteg életet menthet meg.
A most kifejlesztett kütyü legfontosabb eleme egy rugó és két fényelvezető csatorna: előbbire azért van szükség, hogy az ujjunkban lévő erekre nyomást tudjunk kifejteni, míg az utóbbiak azért felelnek, hogy a telefon vakujának a fényét átvilágítsák az ujjunkon, majd a visszavert fényt elvezessék a mobil kamerájába. Mivel az ujjainkban keringő vér elnyeli a fényt, hosszú ideje letölthetőek olyan mobilappok, amelyek optikai úton, a lencse megnyomása közben meg tudják állapítani a pulzusunkat, hiszen csak az áramlások közt eltelt időt kell figyelnie a programnak. Azzal viszont, hogy egy rugó került a BPClipbe, képessé vált arra, hogy megfigyelje, hogy hogyan változik a vér áramlása, miközben erő kezd hatni az erekre. Ha tövig benyomjuk a rugót, megáll az ujjunkban a véráramlás. Ahogyan fokozatosan felengedjük, egy ponton újra beindul, ami megadja a vérnyomásunk felső, szisztolés értékét. Egy idő után pedig annyira enyhén nyomjuk a rugót, hogy az már nem hat a vér áramlására, ez adja meg a diasztolés, vagyis az alacsonyabbik számot. A rugóra kifejtett erőt ráadásul költségokokból nem elektronika méri, hanem szintén a mobilunk kamerája, az ujjunk formájának a változása alapján - ehhez csak az kell, hogy a rugók minden BPClipben ugyanolyan merevek legyenek.
Persze a kutatók tudják, hogy a 8 Hgmm-es lehetséges eltérés a BPClip és egy mandzsettás eszköz közt nagy, de a mérés arra elég lehet, különösen a kifejezetten magas értékeknél, hogy a beteget orvoshoz irányítsák. Fontos megemlíteni, hogy a rendszeren nem fog ki a telefon típusa, sőt, még a vaku fényereje sem, mert azt a szoftver automatikusan kalibrálja; az egyetlen probléma az lehet, ha a vaku és a lencse közti távolság túl nagy, de ez csak a készülékek nyolc százalékánál fordult elő.
(Fotó: Bettmann/Getty Images, Yinan Xuan/University of California, San Diego)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR