A becsapódás helyszíne a Mexikói-öböl, nem messze Florida partjaitól. Ez volt az USA első vízbe landolása 1975 óta, amikor is a NASA asztronautái egy közös Apollo-Szojuz tesztküldetésről tértek vissza.
A visszatérés kapcsán a legfontosabb faktor az időjárás volt. A NASA és a kapszulát fejlesztő és működtető SpaceX vállalat hét különböző becsapódási helyet jelöltek ki. A végül kijelölt zónában ugyan éppen az Isaias trópusi vihar tevékenykedett, de ennek elhanyagolható volt a hatása: az időjárás teljesen ideális volt. De kijelöltek egy tartalék zónát is Panamaváros közelében.
A visszatérés fennakadás nélküli lezajlása azért volt fontos, mert ez a Demo-2 misszió hivatott azt bizonyítani, hogy a Crew Dragon kaszula (valamint a többször felhasználható Falcon 9 rakéta) képes embert szállítani a Nemzetközi Űrállomásra. Ezután rendszeresen fognak a SpaceX hajóján feljutni a NASA űrhajósai az ISS fedélzetére. Már a kilövés is történelmi esemény volt, hiszen 2020 május 30-án 9 év után először lőttek fel amerikai földről amerikai űrhajósokat. Valamint ez volt az első eset, hogy az űrhajósokat egy magáncég szállította.
Az Endeavour nevű kapszula augusztus 1-jén vált le az Űrállomásról, hogy megkezdje 19 órás útját hazafelé. Az űrhajósok 150 kilogrammnyi felszerelést is hoznak vissza magukkal a Földre. Emellett egy amerikai zászlót is hoznak vissza magukkal, ezt az utolsó, 2011-es space shuttle személyzete hagyta ott, és a tervek szerint a zászlót legközelebb az Artemis program keretében tűzik majd ki a Holdon.
Az Endeavour 28,200 kmh-ás sebességgel lépett be a légkörbe, és a hőpajzs feladata volt, hogy a járművet 560 km/h-ás sebességre lassítsa. A hőpajzs védte az űrhajósokat is az extrém hőmérséklettől, amit a légkörrel történő súrlódás okozott. A kapszulát végül négy ejtőernyő lassította le 24 km/h-ás sebességre, amellyel az űrhajó végül a vízbe csapódott. A becsapódásra budapesti idő szerint 20:48-kor (percre pontosan a megjósolt időpontban) sor került.
Most hajók gyűjtik majd be az űrhajósokat.
(Az illusztrációként használt kép a kiemelésről a Crew Dragon egy korábbi tesztmissziója alkalmával készült.)
(Kép: Flickr/NASA Kennedy)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR