Ahogyan arról a Rakétán is beszámoltunk, a vállalat új tulajdonosa a hét közepén ultimátumot adott a kollegáinak: másfél napjuk volt arra, hogy eldöntsék, hogy hajlandóak-e "különlegesen keményen" dolgozni "az új Twitternél". Ehhez egy űrlapon kellett az "igen" gombra kattintaniuk, különben három hónap végkielégítéssel elbúcsúzik tőlük a cég. Ezt megelőzően Elon Musk egynapos határidővel megszüntette az otthonról való munka lehetőségét, illetve elküldte a cég vezetőinek a javát, és dolgozóinak a felét, vagyis körülbelül háromezer-hétszáz, feltehetőleg nem túl motivált kollegája maradt.
A Gizmodo cikke szerint az ultimátumra adott első reakciókat követően Musknak és a csapatának megbeszéléseket kellett szerveznie az általuk kritikusan fontosnak tartott kollegákkal, hogy meggyőzzék őket arról, hogy maradjanak a cégnél, de még így is hatszáz és ezerötszáz között lehet azoknak a száma, akik úgy döntöttek, hogy távoznak. Ráadásul az "igen"-re kattintókról ugyan van egy listájuk, de úgy tűnik, azokról nincs, akik nem szavaztak, mert például szülési szabadságon vannak, vagy épp más csatornán adták be a felmondásukat, vagyis ez a különös leépítés sem volt zökkenőmentesen zajlani.
Mindeközben többen úgy gondolják, hogy az oldallal valószínűleg sok technikai probléma lesz a közeljövőben: a TechCrunchnak nyilatkozó fejlesztő, Peter Clowes például azt mondta, hogy az eredeti csapata nyolcvanöt százalékát leépítették, míg a maradék kollegák nyolcvan százaléka nem volt hajlandó igent mondani Musk ultimátumára. Mások hat olyan kritikus rendszert emlegetnek, amelyeken most nem dolgozik egy mérnök sem. Egyes hírek szerint az egész irodaházat bezárták a hétvégére, szabotázstól tartva, és azt sem tudják, hogy kiket kéne végül beengedniük, ám a weboldalak és appok leállásait figyelő Downdetector adatai szerint ettől függetlenül valóban akadozik a szolgáltatás.
Ahogyan azt sejteni lehetett, Musk a két éve januárban Washingtonban kitört zavargások után kitiltott Donald Trumpot is visszaengedte a platformra. Azonban míg a Facebooknál már teljes "legfelsőbb bíróság" van az ilyen nehéz helyzetek rendezésére, a Twitter új tulajdonosa egyszerűen megszavaztatta a követőit, akiknek több mint ötvenegy százaléka gondolta úgy, hogy a volt elnöknek újra a Twitteren a helye. Musk ezt úgy kommentálta, hogy "A nép döntött. Trumpot visszaállítjuk. A nép szava isten szava." A politikus azonban egyelőre nem vette birtokba korábbi fiókját. Kérdés, hogy valaha meg fogja-e tenni, vagy inkább marad a hozzá köthető Truth social nevű Twitter-klónnál, amelyet a SensorTower elemzése szerint négymillióan se töltöttek le, miközben a Twitter aktív felhasználóinak a száma kétszázmillió fölött van.
Ami a közeljövőt illeti, a Platformer hírlevél szerzői szerint rövidesen újraindítják a katasztrofálisan debütált fizetős szolgáltatásukat, a Blue-t, majd lefejlesztik ennek az üzleti változatát, a titkosított direkt üzenetküldést, a platformon belüli pénzküldést, illetve a hosszabb formátumú szövegek publikálását. Musknak azonban közben a SpaceX-től állítólag jogszerűtlenül kirúgott kollegákkal és háromszázezer Tesla visszahívásával is foglalkoznia kell. Ez a hete sem lesz könnyebb az előzőnél.
(Borítókép: Jonathan Raa/NurPhoto via Getty Images)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR