Veszélybe került a Tesla egyik koronaékszere: a töltőhálózata

2024 / 05 / 13 / Pőcze Balázs
Veszélybe került a Tesla egyik koronaékszere: a töltőhálózata
Miután szinte minden autógyártó elkötelezte magát amellett, hogy a Tesla töltőcsatlakozó-szabványát kövesse, Elon Musk még hozzá képest is váratlant lépett: kirúgta a Supercharger töltőhálózatért felelős minden munkatársát.

Közel hatvanezer töltőoszlop négy kontinensen. 99,95 százalékos rendelkezésre állás. A versenytársakéhoz képest feleannyira drága, hétmillió forintos oszloponkénti telepítési költség. 250 kW-os teljesítmény, aminél ugyan gyorsabb van, de megbízhatóbb nincs. Nyereséges működés. A Tesla Supercharger hálózatáért bármelyik cégvezető odaadná a mahagóni iróasztalát, ahogyan a Tesla-tulajdonosokat is megnyugtatja az ilyen minőségű infrastruktúra. Ha ez nem lenne elég, akkor tavaly óta gyakorlatilag minden ismert és ismeretlen autógyártó, a Fordtól a General Motorson át az Audi-BMW-Mercedes hármasig, vagy a Lucid-Polestar-Rivian tróig, jelezte, hogy a North American Charging Standard (NCAS) szabványhoz, azaz a Teslák csatlakozójához fogja igazítani a modelljeit.

Vagyis a Supercharger egy pont a hektikus elektromosautó-szektorban, amelyhez igazodni lehet, technológiailag és üzletileg is. Elvileg.

A TechCrunch ugyanis most arról számolt be, hogy az egyre fokozódó árverseny, és a több mint a felével visszaeső nyereség áldozata lett a közel ötszáz fős Supercharger-csapat. Az értesülést a BBC is megerősítette. A cikkek szerint töltőállomások tucatjai vannak félkész állapotban, és így a soron következő, negyedik generációs technológia is lassabban juthat el autósok tömegeihez. Az Egyesült Államok elektromosautó-infrastruktúráját fejlesztő, ötmilliárd dolláros program forrásaihoz szintén nehezebben fog hozzáférni a gyártó. Ráadásul, amint azt a csapat tagjai a TechCrunch-nak elmondták, az új telepítések mindig sokkal egyszerűbbek, mint a meglévő állomások bővítése. Utóbbi esetben a terület tulajdonosaival és a közművekkel újra kell tárgyalni a feltételeket, miközben a folyamatos kiszolgálást is biztosítani kell.

Elon Musk annyit nyilatkozott, hogy a hálózat fejlesztése lassabban fog haladni, ám a cél változatlanul a százszázalékos megbízhatóság. Hozzátette, hogy több mint félmilliárd dollárnyi beruházást terveznek ezen a téren. Azt azonban nem árulta el, hogy miért érezte úgy, hogy a százhúszezernél is több munkatársat foglalkoztató vállalatnál nincs szükség egy ezért felelős csapatra.

(Borítkókép: Prometheus/Unsplash)

Az olcsóbb Teslának lőttek, de Musk elárulta, mi jön helyette A cégvezető robottaxi-bemutatót hirdetett meg augusztus nyolcadikára.


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.