Végtelen hatótávú lesz a világ első zéró emissziós szuperjachtja

2023 / 06 / 19 / Bodnár Barna
Végtelen hatótávú lesz a világ első zéró emissziós szuperjachtja
A Domus nevű hajó bruttó 750 tonnás lesz, és a tervek szerint hidrogén üzemanyagcellák, víz- és napenergia kombinációja hajtja majd.

A tervezők szerint a hajó számára több forrásból biztosított energia korlátlan hatótávolságot biztosítana a jachtnak. Éjszaka, mikor a vízi jármű nincs mozgásban, akkor akkumulátoros energiatárolórendszer segítségével maradna működőképes. A hajó egyébként teljesen zajtalan lenne, amikor lehorgonyoz, se a generátorok, se a motor nem adna semmilyen hangot, ami zavarhatná a fedélzeten lévőket, vagy a vízi élővilágot.

A 40 méteres hajó a tervek szerint trimarán lesz, vagyis a hajótest három törzzsel rendelkezik majd, a tervezők szerint ugyanis ezzel a felépítéssel nem csak gyorsabb mozgásra lesz képes, mint a kéttörzsű katamarán, vagy az egytörzsű hajók, de a fedett fedélzeten lévő élettér mérete is növelhető. A hajó vendégei gyakorlatilag egy 800 négyzetméteres luxusapartman kényelmét élvezhetik, mégpedig anélkül, hogy lépcsőzniük kéne, ugyanis a lakótér egy szinten, a központi fedélzeten kapna helyet.


A trimarán több mint 40 méter hosszú lesz, hatalmas belső térrel. (Illusztráció: Van Geest Design)

A Domus összes szolgáltatását, például a konyhát, mosodát és személyzeti szállásokat a központi hajótestben helyeznék el, míg a két külső törzs főként tárolásra szolgálna, a fenti, nyitott fedélzet pedig teljes mértékben a vendégek és a tulajdonos rendelkezésére állna. A hajó a nevét arról az ókori római háztípusról kapta, amely jellemzően egy központi udvar vagy átrium köré épült, és a társadalmi elit kedvelt lakóhelye volt. Így hát nem meglepő a hajó életterének elrendezése sem: a központi fedélzeten két VIP és négy vendégkabin, két napelemes zsalugáterekkel fedett belső udvar, gyógyfürdő, edzőterem, medence, stég, mozi és társalgó állna.


A fő fedélzet teljes egészében a villaszerű élettérnek lesz szentelve (Illusztráció: Van Geest Design)

A jachtot közösen tervező Van Geest Design és Rob Doyle Design szerint annak ellenére, hogy a vízi jármű három hajótestből áll, építése olcsóbb, mint például a katamaránoké, ugyanis az üzemeltetéshez szükséges rendszerek és berendezések kizárólag a központi törzsben lesznek, és nem kell duplikálni azokat két különböző helyen, mint a kéttörzsű hajók esetében. A tervezők úgy gondolják, hogy a jelenlegi trend, amely alapján a luxusjachtokat katamaránnak építik, alapvetően hibás. Ez az álltás valószínűleg megalapozott, ugyanis a Domus mögött álló tervezőcsapat eddig több mint 60 szuperjacht építésében vett részt, így jelentős tapasztalattal, tudással és adatokkal rendelkezik.

(Borítókép: Van Geest Design)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.