Új, továbbfejlesztett VR-sisak érkezik a PlayStation 5 mellé, mely orvosolja az előd egyik legnagyobb problémáját

2021 / 02 / 24 / Felkai Ádám
Új, továbbfejlesztett VR-sisak érkezik a PlayStation 5 mellé, mely orvosolja az előd egyik legnagyobb problémáját
A japán vállalat egy blogposztban emlékezett meg a közelmúlt legnagyobb hardverbejelentéséről: érkezik a PlayStation 5 konzol mellé egy új VR-sisak is.

A több mint négy éve piacra dobott előd bár nem forgatta fel a piacot, az elmondható róla, hogy a videójátékos perifériákat érintő, reformtechnológiák közül ez vetette meg a lábát a leginkább hosszabb távon, míg például az eszköz nélküli mozgásirányítás, amire a Microsoft nagyban fogadott még az előző generációban is a Kinecttel, csúnyán elvérzett. Ám a VR, illetve a kiegészített valóság technológia egyre inkább a hétköznapok része, sőt játékfronton sem a Sony-é az egyedüli dicsőség.

A HoloLens 2 forradalmasíthatja a sebészetet A HoloLens 2 nem egy jópofa kütyü, hanem egy platform, amely az élet rengeteg területét teheti könnyebbé – az orvosi alkalmazásáról most láttunk egy igazi erődemonstrációt.

A Valve által fejlesztett Half Life: Alyx tavaly például úgy zsebelt be rengeteg „év játéka” helyezést, hogy kizárólag VR-kiegészítővel játszható – ami azért nem szokott sűrűn előfordulni. A legtöbb játékban ugyanis a virtuális valóság jellemzően csak kiegészítő funkcióként élvezhető, esetleg rövidebb, inkább techdemóként értelmezhető játékok jellemezték a gamingnek ezt a csapásirányát elég sokáig. Az Alyx ilyen szempontból tehát egyfajta mérföldkő, annak radikális deklarálása, hogy igen, a VR itt van, komolyan lehet venni.

A PS VR nagy húzása ugyanakkor, hogy ezt a technológiát elérhetővé tette a nagyközönség számára. Míg például az Oculus Rift esetén egy sokszázezres kiegészítőről beszélünk, ami mellé még egy méregdrága pécé is kell, addig a PlayStation-féle válasz ezen technológia kapcsán nem igyényel mást, csak a 150 000 forint körüli szemüveget és kiegészítőket, valamint egy alap PlayStation 4 konzolt. Magyarán egy olcsóbb sisak árából le is tudhattuk a teljes VR-kérdést tokkal-vonóval. Természetesen a PS VR nem is volt éppen kompromisszummentes technológia. Egyébként több VR-címet már eddig is feljavítottak mind a PlaySation Pro, mind a PlayStation 5 konzolokon.

A Sony mostani bejelentése kapcsán a legnagyobb meglepetés talán, hogy a vállalat igenis kitart a technológia mellett, amire tehát a trendeket tekintve minden oka megvan. A következő generációs, egyelőre név nélkül emlegetett PS VR pedig elvileg épp azt fogja tudni, amit egy új hardverváltozattól vár az ember: nagyobb felbontás, javított látótér (Field of View/FoV), precízebb mozgáskövetés. A legfontosabb, pontosabban felhasználói szempontból az életet leginkább megkönnyítő ígéret, hogy az új sisak mindössze egyetlen kábellel ráköthető a PlayStation 5-re. PlaySation 4 esetén ehhez egy kiegészítő hardverre, valamint valóságos kábelkötegre volt szükség, ami számomra például eléggé megölte ezt a fajta VR-élményt. A bejelentés kitér a sisak mellé fejlesztett VR-kontrollerre, amely átörökli a DualSense minden fontosabb technológiáját (felteszem, ezen a ponton a különböző érzeteket keltő visszajelzésre, valamint az adaptív ravaszgombokra gondolnak főként), de közben ergonómiai szempontból sem érheti majd panasz a ház elejét.

Ezen kívül még annyit tudunk, hogy idén ez az eszköz még biztosan nem jelenik meg, mert sok fejlesztési munka van még hátra. Közben egyébként a Sony bejelentett egy újabb State of Play-t, de a sisak tehát ezen sem fog előfordulni, a csütörtöki virtuális rendezvény csak az új játékokra fog koncentrálni (mondjuk az sem olyan nagy baj).

(Címlapkép/nyitókép: Flickr/Iain)

További cikkek a Rakétán:

Percek alatt elkapkodták az aranyból készült PS5 konzolt Az átszámítva százötvenmillió forintot érő konzol az orosz Caviar fejlesztőinek munkáját dicséri: négy hónapot dolgoztak rajta, és csupán kilencet gyártottak belőle.

Kiderült, mi okozza a PlayStation széles körben tapasztalt hibáját, és az is, hogy miért fog ez egyre többeket érinteni A PS5 kontrollere maga a videójátékos perifériák jövője – legalábbis elvileg: kiderült ugyanis, hogy ezek az eszközök nagy valószínűséggel és könnyen hibásodnak meg.

A Microsoft gyengébb konzolja lesz az új generáció szűk keresztmetszete? Utalnak már rá jelek, hogy a Series S alacsonyabb számítási kapacitása miatt a fejlesztők kénytelenek kétszer is meggondolni, milyen technológiát használjanak a játékaikban.


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.