 
                                            légijármAz elmúlt években már egyre sűrűbben hallani az úgynevezett eVTOL-okról, azaz olyan – leginkább rövidtávú, városi közlekedésre szánt – elektromos hajtású repülőeszközökről, melyek képesek a függőlegesen fel- és leszállni. A formájukban sok esetben a drónokat idéző eVTOL-ok között sokféle, különböző feladatra szánt koncepciót láthattunk már, a versenyzésre szánt légimotortól, a versenyautókat idéző, lebegő sportkocsikon át, a városi taxik kiváltására tervezett légiautókig szinte mindennel előhozakodtak már különböző, merészebb fantáziájú startupok.
A különböző, futurisztikus és merész célokat kitűző startup között azonban kevés olyan cég van, mely ennyire rövid idő alatt ilyen látványos eredményeket érne el, mint az angol Bellwether. A 2019-ben, négy egyetemi évfolyamtárs által alapított cég ugyanis kevesebb, mint 2 év alatt jutott el a jármű puszta ötletétől, az első működő – egyelőre a sorozatgyártásra szánt verzióhoz képest feleakkora – prototípus levegőbe emelkedéséig.
Az angol startup járműve, a Volar még tavaly novemberben, Dubaiban hajtotta végre az első, sikeres repüléseit, azonban a Bellwether erről csak decemberben számolt be, felvételeket pedig egyáltalán nem is tettek közzé az eseményről, egészen pár nappal ezelőttig – szúrta ki az autoevolution.com. A Volar kisméretű prototípusa az elmúlt egy évben kötelekkel biztosítva, beltéri teszteken vett részt, ezeket követte az éles, szabadtéri próba, ahol végül nyolc alkalommal emelkedett a levegőbe a jármű. A tesztrepülések során a prototípus 4 méter magasságba emelkedett, és 40 km/óra sebességre gyorsult fel.
A prototípushoz képest a teljes méretű Volar négy-öt utas szállítására is alkalmas lesz, akiket 915 méteres utazómagasságban, akár 220 km/órás sebességgel fog tudni eljuttatni a célállomásra. Az átlag autóknál másfél méterrel szélesebb, 3,2 méter széles légitaxinak a tervezők 60-90 perces működési időt, és összesen 600 kilogramm felszállósúlyt ígérnek.
A Bellwether csapatának gerincét alkotó Kai-Tse Lin és alapítótársa, Daniel Chen már rendelkezett némi tapasztalattal az eVTOL-ok területén. A páros ugyanis már 2013-ban elkezdett kacérkodni egy hasonló jármű gondolatával, melyet végül meg is építettek, és ami a Gazelle nevet kapta és két évvel később, 2015-ben debütált Tajpejben, a Nemzetközi Fiatal Tervezők Kiállításán (YODEX). Ugyan Lin elmondása szerint az a jármű még inkább csak lebegni tudott, mint repülni, az ekkor szerzett tapasztalatokra támaszkodva tudták megalapítani a Bellwethert. A startup ugyan még alig lesz két éves, de a tavalyi évben már összesen nagyjából egymillió amerikai dollárt kapott különböző befektetőktől, így nem lehetetlen, hogy a 2030-as években már látni is fogunk egy-egy Volart a levegőben.
(Fotó: Bellwether Industries)
 
         Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR