A China Daily a napokban arról számolt be, hogy Kína északi részén végrehajtották az első szisztematikus tesztet a Kínai Északi Egyetem és a Kínai Repülőgéptudományi- és Ipari Vállalatának Harmadik Kutatóintézete által épített két kilométer hosszú tesztpályán. A cikk szerint a világon ez volt az első teljes körű teszt a hyperlooppal, bár az nem világos, hogy a Datong közelében végrehajtott kísérlet miben különbözött azoktól a korábbi tesztektől, amelyeket a Virgin Hyperloop hajtott végre a Las Vegas mellett felépített tesztpályán.
A beszámoló szerint a teszt során a mágneses levitációval működő jármű mintegy 130 km/h-s sebességre gyorsult a két kilométeres szakaszon, amelynek építését tavaly májusban kezdték meg. Bár ez még jócskán elmarad a Musk által vizionált, 1200 km/h feletti sebességtől, elképzelhető, hogy már erre sem kell sokat várni, ugyanis a projekt következő szakaszában egy jóval hosszabb, 60 kilométeres csövet fognak felépíteni, amiben már az 1000 km/h feletti sebességet is elérhetik a járművek.
Bár a Wikipedia szerint az alapkoncepció már évszázadokkal korábban megszületett, a mai hyperloop működési elvét Elon Musk dolgozta ki a 2010-es évek elején: a SpaceX és a Tesla vezére 2012-ben egy olyan "vonat" ötletét vetette fel, amely légritkított csőben közlekedik, és a mágneses levitáció segítségével a pálya felett lebeg, így a súrlódási és a légellenállás kiiktatásával valószínűtlenül magas sebességet képes elérni.
Az ötletről az elmúlt években számos szakértő leírta, hogy miért nem fog soha megvalósulni, eközben viszont Kanada és Kína is elkezdte fejleszteni a saját hyperloopját, alig néhány napja pedig az is kiderült, hogy hamarosan Európában is megkezdik az első tesztpálya építését.
(Fotó: The Third Research Institute of China Aerospace Science and Industry Corp)
        
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR