"Kilenc hónapja adtuk ki a beszámolónkat a digitális euróról. Azóta további vizsgálatokat folytattunk, megkérdeztünk polgárokat és szakértőket is, és végeztünk néhány kísérletet, amelyek biztató eredményekkel zárultak. Ezek alapján magasabb fokozatba kapcsolunk, és elindítjuk a digitális euró projektet" - mondta Christine Lagarde, az EKB elnöke, aki a központi bankok által kibocsátott pénzt "a pénz legbiztonságosabb formájának" nevezte. A következő két évben egy munkacsoport felvázolja a fizetőeszköz működését és terjesztését. Ez nem jelenti azt, hogy már eldőlt, hogy valóban kibocsátanak digitális eurót, és azt is leszögezték, hogy az
nem helyettesíti, hanem kiegészíti a készpénzt
Az EKB közleménye szerint a fizetőeszköz pontos működését a polgárok, a kereskedők és a köztes szolgáltatók igényei alapján fogják kialakítani. A cél, hogy egy "rizikómentes, könnyen hozzáférhető és gazdaságos" formát határozzanak meg. Ehhez fókuszcsoportos kutatásokat folytatnak, koncepciókat és prototípusokat készítenek, de arra is figyelnek, hogy milyen törvényi változásokra lenne szükség, ha a bevezetés mellett döntenének. Fel fogják mérni, hogy a digitális eurónak milyen hatása lehet az európaiak életére és a gazdaságra. Eldöntik, hogy milyen üzleti modell alapján működnének együtt az ökoszisztémához szükséges, felügyelt szolgáltatókkal.
Az elmúlt kilenc hónapban az EKB négy kulcsterületen végzett vizsgálatokat: hogyan működjön a digitális euró főkönyve; hogyan lehetséges a magánszféra védelme és a pénzmosás elleni küzdelem; mennyi digitális pénz lehessen forgalomban; illetve hogyan legyen minden helyzetben, akár internetkapcsolat nélkül, valamint minden, akár fogyatékkal élő polgár számára hozzáférhető a rendszer. Arra is figyelmet fordítanak, hogy a centralizált és decentralizált elemekkel egyaránt dolgozó megoldások hogyan nem rónak akkora terhet a környezetre, mint akár a bitcoin bányászata és forgalmazása.
Lagarde korábban azt nyilatkozta, hogy a digitális eurót már négy év múlva bevezethetik.
(Kép: Unsplash)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR