Ahogy arról a The Drive beszámolt, a drón június 15-én szállt fel az amerikai hadsereg yumai teszthelyszínéről, a következő tíz napban pedig a terület felett körözgetett. A Zephyr S ezután viszont váratlanul a Mexikói-öböl felé vette az irányt, és egészen Belize-ig repült, aminek a lap szerint az lehet az oka, hogy az országban a brit hadsereg is állomásoztat katonákat. A közép-amerikai kitérő után a Zulu 82 hívójelű drón visszatért Arizonába, azonban a Flightradar információi szerint továbbra sem szállt le.
Az amerikai hadsereg egyik képviselője a The War Zone-nak ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy a jelenlegi teszt során a drón energiatárolási kapacitását, az akkumulátorainak az élettartamát és a napelemek hatékonyságát vizsgálják, valamint azt, hogy mennyire képes tartani a megadott pozíciót.
Katonai szempontból ezek nem elhanyagolható információk, hiszen amennyiben kellően megbízhatónak bizonyul, a Zephyr S-t a képességei akár arra is alkalmassá teszik, hogy kiváltsa a műholdas megfigyelést. A 25 méter széles, ám mindössze 75 kilogrammos drón olyannyira könnyű, hogy szó szerint kézből indítható, aminek köszönhetően a levegőben is rendkívül hatékonyan tudja tartani a magasságát. A Zephyr több mint 23 ezer méteres magasságig képes emelkedni, a fejlesztéseknek köszönhetően pedig a legújabb változata már éjszaka sem süllyed 16 ezer méteres magasság alá, így az időjárási körülmények sem zavarják meg a repülésben. A drón a műholdakhoz hasonlóan pontos képet tud adni egy területről, ami nem csak katonai felhasználásra teszi alkalmassá, de például természeti katasztrófák sújtotta területeken is rendkívül hasznos lehet. Ahogy azt az Aerospace Magazin főszerkesztője a BBC-nek elmondta, a drónnak számos előnye is van a műholdakhoz képest, hiszen a műholdakkal ellentétben a Zephyr folyamatosan tud közvetíteni a lenti történésekről, ráadásul egy műholddal ellentétben bármikor felszerelhető új kamerákkal, szenzorokkal és egyéb műszerekkel.
A drónt eredetileg a brit Qinetiq hadiipari cég fejlesztette ki még a 2000-es években, és 2013-ban adták el a terveket az Airbusnak, akik 2018-ban kezdték meg a Zephyr gyártását. A drón az elmúlt bő tíz évben számtalanszor megdöntötte az ember nélküli repülőgépek repülési rekordját, messze túlszárnyalva az összes korábbi próbálkozást. A Zephyr S a mostani repülésével is a saját rekordját adta át a múltnak, amit még 2018-ban állított fel egy 26 napig tartó folyamatos repüléssel.
(Fotó: Airbus)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR