 
                                            A Gizmodo számolt be arról, hogy Ron Wyden szenátor levélben fordult az amerikai Vám- és Határvédelmi Hatóság (Customs and Border Protection, CBP) vezetőjéhez, mert szerinte "válogatás nélkül turkálnak amerikaiak magánjellegű információi közt, bűncselekményre utaló gyanú nélkül". Az országban ugyanis általában bírósági engedélyt kell kérniük a hatóságoknak, ha egy telefonról, vagy bármilyen más elektronikus eszközről szeretnének adatokat megszerezni, de a határőrök kivételt képeznek a szabály alól.
A szenátor szerint a határokról SMS-ek, híváslisták, névjegyzékek, de még fotók is kerülnek be egy adatbázisba,
amelyhez a CBP munkatársainak öt százaléka, körülbelül háromezer ember fér hozzá. Ráadásul azt sem kell rögzíteniük, hogy milyen információkat és miért keresnek, amikor az adatbázist böngészik. Korábban a határőrségnél dolgozók már nyilatkoztak arról, hogy ha szükségét látják, akkor egy "alapvető átvizsgálást" végezhetnek el az utazók mobiljain. Amennyiben ennek során annak az "alapos gyanúja" merül fel, hogy az illető megszegi a törvényeket, vagy nemzetbiztonsági kockázatot jelent, akkor egy mélyebb vizsgálatot folytatnak le, melynek során egy olyan eszközhöz csatlakoztatják a számítógépet, mobilt vagy táblagépet, amely lemásolja az azon található adatokat. Ami így bekerül az "Automata Célzási Rendszerbe", az tizenöt évig ott is marad, aki pedig nem működik együtt a hatóságokkal, annak a kütyüjét akár öt napra elkobozhatják. A CBP terepműveleti igazgatója szerint viszont csak akkor készítenek másolatokat az utazók eszközeiről, ha "abszolút szükséges" - ez évente körülbelül tízezer esetet jelent.
Egy szoftvercég néhány éve már felfigyelt erre a gyakorlatra, és érdekes megoldást vezetett be: a 1Password nevű jelszókezelőnek külön "utazási üzemmódja" lett. Ez ideiglenesen letörli a mobilról azokat a jelszavakat, amelyeket semmiképp sem szeretnénk, ha más is tudna rajtunk kívül; vagyis, mint utazáskor általában, a telefonunkkal kapcsolatban is érdemes végiggondolnunk, hogy mire lesz feltétlenül szükségünk út közben.
(Borítókép: Joe Raedle/Getty Images)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR