Több mint egy évtizede dobták piacra, és négy éve vonultatták vissza a PlayStation Vitát, a Sony legutóbbi hordozható játékgépét. Ez alatt a nyolc év alatt hatalmasat változott az iparág: egyrészt a mobilok teljes értékű játékgépekké értek, másrészt a felhőalapú játék is egyre elterjedtebbé vált. Emiatt a játékóriások, a Microsoft, a Sony és a Nintendo kísérletezésbe kezdtek. Utóbbi cég Wii U-ja kolosszális bukás volt, míg a Switch példátlan sikertörténetté vált, hiszen egyesíteni tudta az otthoni és a hordozható konzolokat, miközben Super Mario jött-ment, de leginkább ment az okostelefonokon. A Microsoftnál a felhőben futó Xbox játékokat, ha előfizetünk a Game Pass szolgáltatásukra, már gyakorlatilag a kávéfőzőnkön is játszhatjuk, de böngészőkben és telefonokon biztosan.
A Sony követte talán leglassabban a változásokat, bár már 2014-ben próbálkoztak a PlayStation Now nevű előfizetéses termékükkel. Ma a Remote Play-nek, azaz "távoli játéknak" köszönhetően a konzolunkra telepített játékokat irányíthatjuk és nézhetjük a mobilunkon vagy a számítógépünkön, a megszokott kontrollereket használva. A logikus következő lépés a felhőalapú játék lenne, vagyis, hogy ne a nappalinkban lévő gép, hanem távoli szerverek futtassák a programokat - erre utalt, hogy bő egy hónapja több ezzel kapcsolatos állást hirdettek meg a cégnél.
Most azonban meglepőt húztak a japánok: bejelentették a Project Q-t, ami mintha egy lépés lenne, ha nem is hátrafelé, de oldalra.
A szűkszavú, mindössze fél perces videóból az derül ki, hogy a feltehetőleg novemberben érkező eszköz a Remote Play-re hagyatkozva változatlanul csak a saját kozolunk "új képernyője" lesz, internetkapcsolat nélkül elméletileg nem is fog működni. A Q, amit szinte biztosan nem így fognak hívni, a mostanában megjelent PC-alapú kézikonzoloknál, például a Steam Decknél egy hüvelykkel nagyobb lesz, azaz nyolc hüvelykes képernyővel rendelkezik majd.
Ám míg utóbbiak gyakorlatilag teljesértékű számítógépek egy apró testbe passzírozva, addig a Sony, hacsak nem tájékoztatja félre tudatosan a játékosokat, egészen különös vízióval rendelkezik, hiszen nem egyértelmű, hogy ha már az összes hardverünkön játszhatunk a játékainkkal, sőt, még a mobilunkra csatlakoztatható kontrollereket is gyártanak, akkor mi szükség a Project Q-ra. Reméljük, hogy novemberben kiderül.
(Borítókép: Sony)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR