Síneken is futó autóbusz-vonat hibridjáratot indítottak Japánban

2021 / 12 / 26 / Bobák Zsófia
Síneken is futó autóbusz-vonat hibridjáratot indítottak Japánban
Tizenöt másodperc alatt alakul autóbusz üzemmódból vonattá a jármű, a váltás alatt tradicionális japán dobzene szól a minibuszban.

A japán ACR (Asa Coast Railway) vasúttársaság szombaton elindította rendszeresen közlekedő busz-vonat járatát, amely képes busz üzemmódban és vonatsíneken is közeledni, mivel nem csak hagyományos gumikerekekkel, hanem sínekhez illő acélkerekekkel is rendelkezik. A kettős üzemmódnak köszönhetően azok a kis tengerparti falvak, amelyeknek lassan elöregedő lakossága számára időnként nehézséget okoz a települések közötti utazás az átszállások miatt, immár könnyebben megközelíthetővé válnak, de a cég vezérigazgatója szerint a vasutak iránt érdeklődők számára is újdonságot jelenthet és ezzel a helyi turistaforgalmat is növelheti a különleges járat.

A jármű az utakon akár 100 km/h sebességre is gyorsulhat, a síneken pedig 60 km/h-ával halad a japán déli régiójában található Sikoku sziget partmenti szakaszán, ahol az Awa-Kainan állomás és a Kannoura állomás közötti egyvágányú szakaszon működik vonatként a DMV (dual-mode vehicle). A jármű 21 utast tud egyszerre szállítani, akiknek rendhagyó élményben lehet részük, mikor a jármű kereket vált, a 15 másodpercig tartó folyamat alatt ugyanis a Kaifu középiskola művészeti csoportjának diákjai által előadott tradicionális dobzene felvételét játsszák le a minibuszon a Nippon tudósítása szerint. A jármű az erre kijelölt ponton csatlakozik a sínekre, ekkor egy gombnyomásra leengedi első két acélkerekét, ami körülbelül tizenöt centiméter magasságba emeli az első gumikerekeket, majd leereszkedik a hátsó két acélkerék is, míg a hátsó két gumikerék a talajon marad.

A vasúttársaság elnöke a Nipponnak elmondta: már több mint tíz éve várnak a busz-vonat járat indítására, amelyet végül karácsony első napján helyeztek üzembe, a járművekből rögtön egy teljes flottát indítottak, amelyek különböző színekben, piros, kék és zöld változatokban közlekednek majd a településeken, hogy az állomásokig, majd onnan a következő vonatállomásra szállítsák az utasaikat. Ahogy azt a járművekről beszámoló NHK World adásából is kiderül, hasonló kettős üzemmódú járműveket használtak már korábban is a világ különböző pontjain, de ezek főként szervizmunkákat ellátó egységek voltak, a mostani első eset, hogy rendszeresen, menetrendszerűen közlekedő kereskedelmi járatokat indítottak DMV-k alkalmazásával.

A speciális buszok legfőbb előnye, hogy könnyedén kikerülhetik a zsúfolt utak dugóit és földrengések esetén, amelyek Japánban elég gyakran előfordulnak, többféle alternatívát kínálnak az utasszállítás folytatására vészhelyzetben is - mondta el Izumi Kamon, Tokusima prefektúra kormányzója.

(Fotó: Asa Coast Railway)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.