 
                                            Az Odysseus magyar idő szerint pénteken, éjfél után 23 perccel szállt le a Hold déli sarkától nagyjából 300 kilométerre található Malapert A kráter közelében. Ebben nagyon fontos szerepe volt az úgynevezett "veszélyérzékelő és elkerülő rendszernek", amelynek segítségével az Odysseus teljesen önállóan, külső beavatkozás nélkül találta meg az optimális helyet a landoláshoz.
Bár a leszállást a NASA és az Intuitive Machines is élőben közvetítette, magáról a landolásról élő képet nem sugároztak, egy darabig pedig azt sem lehetett tudni, hogy a misszió sikerrel járt-e. Negyed óra feszült várakozás után aztán az Intuitive Machines irányítóközpontja megerősítette, hogy az Odysseus leszállt a Holdon, és jeleket sugároz vissza a Földre.
A mindössze 11 évvel ezelőtt alapított, texasi székhelyű vállalat ezzel kétség kívül történelmet írt, hiszen ők lettek az első olyan privát cég, akiknek sikerült épségben eljuttatniuk egy űreszközt a Hold felszínére. Ahogy mi is írtunk róla, az Astrobotic-nak ugyanez januárban nem jött össze, korábban pedig a japán ispace és az izraeli SpaceIL missziója is kudarccal végződött.
Bill Nelson, a NASA igazgatója a küldetés sikerének megerősítése után levetített (minden bizonnyal előre rögzített) beszédében azt emelte ki, hogy az IM-1 küldetés az első olyan amerikai misszió volt az Apollo-17 1972-es landolása óta, amelynek keretében amerikai űreszközt juttattak a Holdra. "Több mint fél évszázad után az Egyesült Államok ma visszatért a Holdra" - mondta, majd pedig arról beszélt, hogy a misszió megmutatta, hogy mennyire gyümölcsöző lehet a NASA számára a privát szektorral való együttműködés.
Az Intuitive Machines Nova-C leszállóegysége az amerikai ügynökség Commercial Lunar Payload Services programjának keretében készült el, amelynek célja, hogy magánvállalatok bevonásával folyamatos utánpótlást tudjanak biztosítani az Artemis-program jövőbeli küldetéseihez. A 3x2 méteres leszállóegység összesen 100 kilogrammnyi rakományt tud magával vinni, az élettartama pedig igencsak rövid, hiszen a napelemjei segítségével mindössze annyi ideig tud üzemképes maradni, amíg be nem köszönt a Holdon az éjszaka. Ez elméletben is legfeljebb két hetet jelent, de az Odysseus esetében inkább egy hétről van szó.
(Borítókép: Intuitive Machines)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR