 
                                            Szerencsére nem volt ok az aggodalomra, a vaklármát az okozta, hogy egy átmeneti hőmérséklet változás miatt a földi személyzet arra gyanakodott, hogy nőtt a levegő elszivárgásának az üteme. Szerencsére ilyesmiről nem volt szó, ugyanakkor akad egy még jobb hír is: a riadó alatt megtalálták a szivárgás forrását.
Már korábban írtunk arról, hogy miután átvizsgálták a teljes űrállomást, a mérnökök arra jutottak, hogy esetleg az az orosz létfenntartó modul, a Zvezda szivároghat, ahová az űrhajósok bezárkóztak, hogy az állomás többi részét ellenőrizni tudják. A mostani riadó alatt pedig ultrahangos érzékelőkkel megerősítették ezt a korábbi hipotézist: valóban a Zvezda szivárog. A pontos hely sajnos nem ismert, de legalább már sikerült egy modulra leszűkíteni a keresést.
A linkelt cikkben már bemutattuk ezt a modult, és hogy miért probléma, hogy a szivárgás éppen innen ered: A 2000-ben fellőtt Zvezda volt az ISS első lakható része. Ma pedig az orosz oldalt látja el oxigénnel és ivóvízzel, illetve itt található az a berendezés is, amely kiszűri a szén-dioxidot a levegőből. Ebben a modulban találhatóak az alvóhelyiségek, az étkező, hűtő, valamint fürdőhelyiség. Természetesen hasonló modullal az ISS amerikai része is rendelkezik, vagyis elméletileg adott a lehetőség, hogy az űrhajósok oda vonuljanak át, és akkor le lehet a Zvezdát tesztelni.
A baj csak az, hogy a Poiszk a Zvezdára van rákapcsolva. Magyarán a Poiszknál dokkolt Szojuz űrhajó csak innen érhető el vészhelyzet esetén.
Mivel, mint kiderült, a szivárgás mértéke valójában nem nőtt, így ez a NASA szerint továbbra sem jelent veszélyt az űrhajósokra. Ugyanakkor a biztonság kedvéért az űrhivatal extra légtartályokat küldött fel az e héten fellőtt ellátmánnyal. Októberben egyébként esedékes a következő, 64-es Expedíció tagjainak az érkezése. Ez két részletben fog történni: először október 14-én egy Szojuz MS-17 űrhajóval érkezik három űrhajós, a többieket pedig október 31-én szállítja majd a SpaceX Crew Dragon űrhajója. A SpaceX számára ez lesz az első, valódi küldetés a nyári sikeres próbamisszió után.
(Kép: Wikimedia Commons)
 
         Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR