A Meta (korábbi Facebook) Horizon nevű virtuális világaiban VR-sisakkal csatlakozhatunk a metaverzum eseményeihez és avatár formájában jelenhetünk meg mások előtt. A cég virtuális platformja hasonló egy online videojátékhoz, de itt a cél inkább a közösségi élet kialakítása és a szocializáció: a Horizon Worlds sokféle tevékenységnek enged teret, amelyek során a koncertektől kezdve a sporteseményeken át a közös mozizásig számos programban vehetünk részt, vagy egyszerűen ismerkedhetünk új emberekkel, pontosabban virtuális kivetüléseikkel.
A Meta avatárjai többé-kevésbé személyre szabható külalakkal rendelkeznek, azonban egészen idáig volt egy nagy hiányosságuk, amit a cég vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a VR-sisak használatával indokolt: a digitális emberek a levegőben lebegve közlekedtek, ahelyett, hogy a lábaikon jártak volna. Az alsó végtagok hiányát a metaverzumban való megjelenéshez szükséges Quest 2 és Quest Pro virtuális valóság szemüveg magyarázza Zuckerberg elmondása szerint, az eszközzel ugyanis nehezen követhető a kamerák számára gyakran kevésbé látható helyen lévő, asztal alá rejtett lábak mozgása és pozíciója. A problémát mesterséges intelligencia algoritmusokkal igyekeztek megoldani, amelyekkel a teljes test helyzetét mérték fel és becsülték meg, de a tavaly őszre ígért fejlesztések végül sokat csúsztak és a lábak csak most kezdenek elérhető opcióvá válni a Horizon világokban.
Ahogy arról az UploadVR is beszámolt, a teljes testtel rendelkező avatárok egyelőre a Horizon Home-ban jelentek meg, de néhány héten belül a Horizon Worlds-ben is találkozhatnak az új funkcióval a felhasználók. A végtagok egyfajta kompromisszumos megoldásként csak másokon és a tükörben, tehát harmadik személyű megfigyelés során látszanak, ha valaki lefelé tekint a saját virtuális testére, nem láthatja őket. A funkció másik hiányossága, hogy a testhelyzetek közti váltást nem támogatja, vagyis nem tesz különbséget az álló és guggoló pozíció között, ami a beszélgetések alatt zavaró hatású lehet.
Zuckerberg tavalyi Connect konferencián tartott előadásában elmondta: az emberi érzékeléssel kapcsolatos kutatásaik szerint az agyunk sokkal könnyebben elfogad egy nem valódi, például animált testrészt a sajátjaként, ha az megfelelően pozícionált, de a rossz helyen lévő testrész látványa negatív hatással jár és megszakítja az immerzív élményt, ami a metaverzum alapvető fontosságú eleme. Ezért a lábak és más végtagok korrekt megjelenítése lényeges szempont, ami azonban nem megy zökkenőmentesen, a Meta avatárjai például eleinte a karokat és kezeket is nélkülözték.
Az, hogy a teljes testet kapó virtuális emberek mennyiben növelik a Horizon Worlds népszerűségét, még kérdéses, de a Meta más újításokkal is készül - egyre szélesítik az avatárok külalakjának spektrumát, ezáltal többek között a teltebb alakú vagy mozgáskorlátozott megjelenési formák is választhatóak, illetve pár napja indult a platform okostelefonokra írt alkalmazásának béta-verziója is, amivel több felhasználót igyekeznek bevonni az eddig VR-verzióban elérhető világokba.
(Fotó: Meta)
 
         Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR