Piszkosul drága, akár egymillió dollár is lehetne a Cybertruck ára, ha nem oldanak meg egy problémát

2021 / 07 / 29 / Felkai Ádám
Piszkosul drága, akár egymillió dollár is lehetne a Cybertruck ára, ha nem oldanak meg egy problémát
Természetesen ennyiért sosem kínálnák az autót, de ennyibe is kerülhetne akár, ha nem oldják meg a kocsi tömegtermelésével kapcsolatos kihívásokat. De mi a probléma, és hogy áll a Cybertruck fejlesztése?

A Tesla feje és mérnökei a cég negyedéves pénzügyi beszámolója alkalmával beszéltek a futurisztikus elektromos pickup jövőjéről és jelenéről – a megbeszélés teljes leirata itt olvasható. A fejlesztők elmondása alapján a jármű jelenleg alfa fázisban létezik, vagyis a kocsi architektúrájával kapcsolatos alapvető mérnöki teendők lezárultak. Ugyanakkor a Cyberturck esetén újra kell definiálni az egész gyártási folyamatot, ám ettől függetlenül még idén átléphetnek a béta fázisba.

Ezt követően Musk vette át a szót, aki elmondta, hogy a nehézséget a tömeggyártásra történő átállás okozza. Elmondása szerint egy prototípus vagy pár darab elkészítése eléggé könnyű, ám amint átáll valaki a nagyüzemi termelésre, már nehézségek merülnek fel – hiszen ez esetben az egész folyamat csak annyira lesz gyors, mint a leglassabb eleme. A Tesla feje példaként az aktuális negyedévet érintő nehézséget hozta fel, tehát hogy hiányzott a biztonsági öveket, valamint a légzsákokat irányító modul – ez csak egyetlen apró alkatrész, viszont minden autónak szüksége van rá, így ez a sanghaji és a fremonti gyártásra egyaránt kihatással volt, és az sem számított, hogy a cég 17 különböző modelt kínál, mivel egy alapvető alkatrészről van szó.

A Cybertruck és a Tesla Semi elektromos kamion esetén például a chiphiánnyal is meg kell küzdeni. Musk hozzátette azt is, hogy kérdésként sokszor megkapja, hogy miért nem kezd akkor a Tesla chipgyártásba, de egy ilyen átállás a legjobb esetben is újabb 12-18 hónapot jelentene. Természetesen lehet készíteni kevés darabszámú járművet is, de ez ellene megy a tömegtermelés gazdasági realitásának, vagyis így egyetlen jármű jóval drágább lenne, akár 1 millió dollárba is kerülhetne.

A másik nehézséget a következő generációs, 4680 jelzésű akkumulátor okozza, amely köré mind a Cybertruck, mind pedig a Semi épül. Ez az energiaforrás Musk szerint már elég megbízható, hogy járművekben alkalmazzák, legalábbis limitált darabszámban – a nehézség pedig ebben az esetben is a tömegtermelésre történő átállás okozza. Ugyanakkor 2022-re fel fog pörögni az akkumulátorgyártás, de ez persze fokozatosan zajlik az év során, ám még ha a Tesla saját gyártását nem is számítjuk, a vállalat beszállítói már önmagukban kétszer annyi akksit fognak leszállítani jövőre, mint idén. Összességében Musk szerint a Cybertruck kapcsán a legtöbb nehézséget az okozza, hogy egy teljesen új architektúráról beszélünk, a Tesla feje azonban hozzátette azt is, hogy nagyszerű termék lesz a végeredmény, az sem kizárt, hogy ez lesz a cég mindenkori legjobb termékbe, melybe rengeteg, alapvetően új tervezési elképzelés került beépítésre.

Elon Musk szerint van rá esély, hogy megbukik a Cybertruck A milliárdos azonban ezt sem bánná, annyira imádja ezt a kocsit.

A mostani megbeszélésen nem cáfolták a jármű megjelenésének idei céldátumát, a Semi azonban átcsúszott 2022-re. Musk korábban a Twitteren utalt rá, hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a Cybertruck megbukik, de azt sem bánná, mert annyira imádja ezt a kocsit – természetesen ezt a bejegyzést nem árt értőn olvasni, hiszen részben legalábbis nyilván retorikai fogsáról van szó.

További cikkek a témában:

A Tesla bemutatta a következő nagy dobását, a Cybertruckot A városi kisautók és a szupergyors sportkocsik után van már teljesen elektromos pickup is. Elon Musk tartotta magát korábbi ígéretéhez, miszerint a jármű formabontó külsejű lesz, és elképesztő műszaki paraméterekkel rendelkezik.

Elon Muskot hivatalosan a Tesla Technokirályává nevezték ki Pénzügyi vezetője, Zach Kirkhorn pedig az Érmék Mestere (Master of Coins) címet kapta. Az új titulusokat az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdebizottsága (SEC) tette közzé március 15-én.

"Rosszul dönthet, a legrosszabbkor" - írja a Tesla az új önvezető szoftveréről


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.