Az Izraelben megrendezett EcoMotion Week szakmai kiállításon a cég képviselői tíz percen keresztül töltöttek egy 24 amperórás akkumulátort, amit ennyi idő alatt 86%-ra, azaz 20,6 amperórára sikerült feltölteniük. Ez a gyártó állítása szerint azt jelenti, hogy egy ilyen technológiával szerelt elektromos autót mindössze öt percig kéne tölteni ahhoz, hogy 160 kilométerre elegendő energiát pumpáljunk az akkumulátorba - noha ez nyilvánvalóan attól is függ, hogy milyen autóról beszélünk, és hogyan használjuk azt.
Doron Myersdorf, a cég vezérigazgatója elmondta, hogy a nyilvános bemutatóval azt igyekeztek demonstrálni, mennyire megbíznak a saját technológiájukban, amit három éve kezdtek el fejleszteni. A demó során használt, 300x100 milliméteres akkumulátorcellát a StoreDot egyik partnere, a kínai Eve Energy gyártotta le, és az extrém gyorstöltés ellenére a bemutató során a hőmérséklete soha nem lépte túl a 33 Celsius-fokos hőmérsékletet.
A páratlan töltési sebességet a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot azzal érte el, hogy az akkumulátorcella anódját grafitról szilícium nanorészecskékre cserélték. Ezzel sikerült kiküszöbölniük az olyan problémáknak, mint az akkumulátor megduzzadása, az élettartam radikális csökkenése vagy a gyorstöltésből fakadó biztonsági kockázatok.
A vállalat extrém-gyorstöltési (XFC) technológiájában már a nagy autógyártók és elektronikai cégek is meglátták a fantáziát, a hírről beszámoló Techradar szerint a StoreDot-ot olyan cégek támogatják, mint a Daimler, a Volvo vagy a Samsung. Yaron Fein, a cég kutatási és fejlesztési részlegének vezetője elmondta, hogy az év végéig szeretnék elérni, hogy az akkumulátor akár ezer töltési ciklust is kibírjon, a "100in5" névre keresztelt technológiát (amelynek nevében a számok a 100 mérföldet valamint az 5 percet jelölik) pedig 2024-re már piacra is küldenék. A StoreDotnak hosszútávon ennél is ambiciózusabb tervei vannak, hiszen tíz éven belül egy olyan akkumulátort is piacra dobnának, ami öt helyett már mindössze két perc töltéssel képes hozni ugyanezt a kapacitást.
(Borítókép: StoreDot)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR