Ahogy arról több lap, köztük a The Guardian és a Bloomberg is beszámolt, Kínában legyártották az első olyan akkumulátorokat, amelyek mindössze öt perc alatt teljesen feltölthetőek. Az izraeli StoreDot ehhez a lítium-akkumulátorokban ma használt grafit elektródát cserélte félvezető nanorészecskékre, amelyen az ionok sokkal gyorsabban és könnyebben tudnak keresztüláramlani.
Az akkumulátorból egyelőre ezer darabot gyártottak le a kínai Eve Energy gyártósorán, ami a StoreDot szerint azt mutatja, hogy a technológia készen áll a kereskedelmi forgalomra. Doron Myersdorf, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy az öt perc alatt feltölthető akkumulátort sokan lehetetlennek tartották, most viszont bebizonyították, hogy ez nem igaz. "Mi nem laboratóriumi prototípusokat készítettünk, hanem műszaki mintapéldányokat, amelyek tömegtermelésben készültek" - tette hozzá. A StoreDot technológiája nem csak azért különleges, mert a már kiépített gyártósorokon is elő lehet állítani, de a cég állítása szerint az áruk sem lesz magasabb, mint a ma használt lítium-ion akkumulátoroké.
Myersdorf szerint a fejlesztésük rendkívül hasznos lehet, hiszen az elektromos járművek terjedésének első számú akadálya ma már nem az áruk, hanem az úgynevezett "hatótáv miatti szorongás" (range anxiety). "Vagy amiatt aggódsz, hogy ott ragadsz az úton, vagy amiatt, hogy két órát kell ülnöd egy töltőállomáson. De ha a vezető ugyanazt tapasztalja, mint egy benzines autó töltésekor, ez a szorongás elmúlik".
A StoreDot technológiája mögött egészen nagy nevű támogatókat találhatunk, többek között a Daimler, a Samsung, a TDK és a BP is a befektetőik között van. Utóbbi vállalat különösen fontos lehet a technológia terjedése szempontjából, hiszen a gyorsan tölthető akkumulátornak az egyik legnagyobb akadálya, hogy a jelenlegi töltőállomások nem képesek olyan nagy mennyiségű elektromos áramot átadni egyszerre, amivel valóban öt perc alatt feltölthető lenne az akkumulátor, a világszerte több mint 18 benzinkúttal rendelkező BP-re így komoly feladat hárul majd az infrastruktúra kiépítésében.
(Fotó: StoreDot, Chuttersnap/Unsplash)
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR