Ahogy korábban már többször írtunk róla, az autógyártók az elmúlt években egyre-másra jelentik be a fenntarthatósági terveiket, aminek rendszerint része az is, hogy elbúcszúznak a benzin- és dízelhajtású autóktól. A növekvő mozgalomhoz hamarosan csatlakozik a világ egyik legpatinásabb autógyártója, az Audi is, ami bejelentette, hogy 2026-tól minden új modellje kizárólag elektromos hajtással kerül piacra, 2033-tól pedig teljesen leállnak a belső égésű motoros autók gyártásával.
Az Audi lépése nem volt teljesen váratlan, hiszen már márciusban bejelentették, hogy beszüntetik a belső égésű motorok fejlesztését, hogy teljesen a villanyomotorokra koncentrálhassanak. Ahogy a The Drive szerője rávilágít, a lépésnek messzeható következményei vannak, hiszen az átállás komoly összegeket követel, az Audi többek között ezért hagyta el a Formula-E szériát is.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR