San Franciscóban önvezető taxik mellett már önvezető buszok is szállítják a lakosokat, miután augusztus 16-án elindult az immár nyilvánosság számára is elérhető szolgáltatás, amelyet június óta teszteltek, eleinte utasok nélkül a városban. A buszok Treasure Island városnegyedben tevékenykednek, ahol délelőtt 9 órától délután 6-ig, 20 percenként járnak menetrendszerűen, miközben a biztonság kedvéért egy, a megfelelő működést ellenőrző biztonsági sofőr is tartózkodik az utastérben. A Beep által üzemeltetett járművek egyszerre 10 utas befogadására alkalmasak és nem rendelkeznek kormánykerékkel, viszont a biztonsági munkatárs egy kézi kontroller segítségével átveheti az irányítást szükség esetén.
Erre a San Francisco Standard beszámolója szerint az első napon több ízben is nyílt alkalom, miután a busz időnként rendhagyó módon kezdett viselkedni, például megállt egy fa árnyéka előtt vagy éppen nem tudta megfelelően kivitelezni a parkolást a megállóhelyen. A járművek ingyenesen vehetők igénybe, viszont lassan érnek célba: körülbelül 20 km/h-ás sebességgel haladnak az utakon.
San Franciscóban egyre bővülnek az önvezető közlekedési szolgáltatások: augusztus 10-étől kezdve a Cruise és a Waymo is engedélyt kapott rá, hogy kiterjessze robotaxi szolgáltatásait és pénzért szállítson utasokat szerte a városban. Az autonóm autók azonban forgalmi problémákat is okoznak néha, néhány nappal ezelőtt éppen a Cruise járművei blokkolták a forgalmat, amikor negyed órára leálltak egy útkereszteződés közepén.
(Fotó: The Associated Press)
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR