 
                                            Az Ars Technicán olvasható cikk szerint az Apple, mint a legtöbb technológiai vállalat hasonló helyzetben, arra hivatkozik, hogy be kell tartania azoknak az országoknak a törvényeit, amelyekben működik, "még akkor is, ha nem ért egyet azokkal". Cupertinóban megerősítették, hogy nemzetbiztonsági kockázatot látott a négy alkalmazásban a hatóság, ugyanakkor aláhúzták, hogy "minden más piactéren, ahol láthatóak", elérhetőek maradnak az appok. A Threads a Meta válasza a Twitter átalakulása után keletkezett űrre, míg a három másik alkalmazás ismert és népszerű üzenetküldő szoftver.
A cikk több lapot is idéz, amelyek olyan információkhoz jutottak, hogy politikai, illetve Hszi Csin-ping elnök-pártfőtitkárral kapcsolatos tartalmak okoztak fejtörést a kínaiaknak. Ezek "lázítóak" voltak és "sértették az ország kiberbiztonsági törvényeit". Arról nem esik szó, hogy az üzeneteket kizárólag titkosítottan továbbító Signal esetében hogyan ismerték meg a levélváltások tartalmát, bár vírusokkal fertőzött készülékeken természetesen ez sem lehetetlen. Emellett fontos hozzátenni, hogy a fenti négy alkalmazás ugyan elérhető volt az országban, de a "nagy tűzfalként" emlegetett, a cenzúrát és a megfigyelést szolgáló IT-infrastruktúra miatt eddig is csak korlátozottan működtek. Kínában az Android hivatalos piactere, a Play Áruház egyáltalán nem elérhető, míg az Apple-t folyamatosan támadások érik azért, amiért "engedményeket tesz" az országnak. Ilyen például, hogy a hatóságok hozzáférnek a felhasználók felhőtárhelyét titkosító kulcshoz, vagy hogy a Tajvan zászlaját ábrázoló emoji Kínában nem jelenik meg az iPhone-okon, de korábban arról is írtunk a Rakétán, hogy az Apple hogyan nehezíti meg, hogy kínai tüntetők kormányellenes anyagokat terjesszenek.
A négy betiltott program elérhető maradt Makaón és Hong Kongban, a két kínai különleges közigazgatási területen, az ország többi lakosának pedig elképzelhető, hogy csak a töredéke veszi észre a változást, hiszen az olyan helyi alkalmazások, mint a WeChat vagy a Weibo, sokkal népszerűbbek a WhatsAppnél vagy a Threadsnél.
(Borítókép: Hszi Csin-ping (háttal) és Mark Zuckerberg 2015-ben, a Microsoft redmondi székházában, Fotó: Ted S. Warren-Pool/Getty Images)
 
         Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR