Szinte napra pontosan öt éve, 2020. január 8-án számoltunk be az akkor még csak néhány hónapos Rakétán arról, hogy a Sony bemutatta Vision-S nevű autóját, illetve sokkal inkább elképzelését vagy koncepcióját. Akkor körülbelül annyit lehetett tudni, hogy a kocsi tele lesz szenzorokkal, egészen pontosan harminchárom kamerával, LIDAR-ral és egyéb érzékelővel; hogy kettes szintű, azaz sávot váltó, sebességet tartó vezetéstámogató rendszere lesz; és a futurisztikus, az utasok hangulatához igazodó belső térről is esett szó. Aztán folyamatosan érkeztek az újabb részletek és pletykák, mint a beépített PlayStation 5, a Hondával kötött partneri megállapodás, vagy épp az ausztriai tesztüzem.
Az idei CES-en pedig azt is megtudtuk, hogy mennyibe fog kerülni az immár Afeela 1 névre hallgató autó. Ahogyan azt is, hogy kik vásárolhatnak belőle.
A The Verge cikke szerint az alapár 89 900 dollár, azaz ÁFA és vám nélkül harminchat millió forint lesz, míg a magasabb felszereltségért ennél tizenöt százalékkal többet kell majd kicsengetni. Sovány vigasz, hogy az első három évben nem kell pluszban fizetni a vezetéstámogató rendszer vagy a hangasszisztens használatáért.
Mielőtt elkezdenénk félretenni, fontos aláhúzni, hogy először csak Kaliforniában lesz kapható az Afeela 1. Az ott élőknek egyelőre csak kétszáz dollárt kell letenniük, ha feliratkoznának az első vásárlók listájára, és nem kell hosszasan válogatniuk sem, hiszen összesen három színben készülnek majd az autók. Várniuk cserébe muszáj lesz: a drágább változat 2026-ban, az alap modell 2027-ben érkezik a háromszáz mérföldes, azaz közel ötszáz kilométeres hatótávot ígérő kocsiból.
Hogy a Tesla Model S-nél és még a Cybertrucknál is drágább szedán mennyire lesz vonzó ezekkel a paraméterekkel, illetve általában az elektromos autózás milyen állapotban lesz két-három év múlva, azt senki sem tudja - de bármilyen hangulatban is veszik át a tulajdonosok a Sony autóikat, a belső tér elvileg velük együtt fog örülni, vagy megpróbálja felvidítani őket. Igaz, a jelek szerint beépített PlayStation 5 nélkül.
(Fotó: Sony Honda Mobility)
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR