A kép újdonsága, hogy ezúttal teljes egészében látható a jármű, szemben a korábbi, homályosabb felvételekkel. A repülőgépet a Bohai-tengeren látták dokkolva, a Sárga-tenger északnyugati peremén – írja a TWZ.
A WIG típusú repülőgépek a szárnyaik és a vízfelszín közötti nagynyomású légpárna segítségével képesek hatékonyan siklani alacsony magasságban. Ez a technológia a Szovjetunióban fejlesztett, legendás ekranoplán repülőgépekre vezethető vissza. Bár a koncepció nem terjedt el széles körben, az utóbbi években újra felerősödött az érdeklődés az ilyen járművek iránt. Az Egyesült Államok például jelenleg is fejleszti a Liberty Lifter nevű WIG repülőgépét, amelyet nagy távolságú, óceáni szállításokra terveztek ellátmány és személyzet számára, különösen a Csendes-óceánon jelentkező logisztikai kihívások kezelésére lenne alkalmas.
Kína új járműve méretében hasonlónak tűnik az AG600 kétéltű repülőgéphez, amelyet mentési és utánpótlási feladatokra használnak, jellemzően a Dél-kínai-tengeren. Minden jel arra utal, hogy ezt a WIG repülőgépet is hasonló célokra tervezték: part menti logisztikai támogatásra, személyzetmentésre, valamint esetleges tengeri ellenőrzésre vagy tengeralattjáró-elhárító műveletekre.
A vízfelszín feletti alacsony repülés előnye, hogy a jármű radarfedettségen kívül maradhat, miközben könnyebben elkerülheti a tengeri fenyegetéseket is: az aknákat vagy tengeralattjárókat. Bár nem alkalmas nagy kockázatú hadszínterekre, egy regionális konfliktus esetén – különösen Kína saját partjai közelében – fontos taktikai szerepet tölthet be.
A legnagyobb rejtély egyelőre a hajtáslánc. Egyes részletek sugárhajtóműre utalnak, ugyanakkor a kialakítás nem egyértelmű. A motorgondolák jól kivehetőek – ezek talán légcsavarokat rejtenek, ez pedig turbólégcsavaros vagy akár hibrid-elektromos meghajtásra utalhat. A bizonytalanság fő oka a gyenge képminőség és a részletek hiánya. Annyi kivehető azonban, hogy a repülőgép formavilága modern és funkcionális: nagyméretű, V alakú vezérsíkkal, hangsúlyos szárnyvég-úszókkal és kevert kialakítású orrkiképzéssel rendelkezik. A lépcsőzetes hajótest és az oldalsó rakodóajtó is a gyakorlati hasznosításra utal. Valószínűleg kompozit anyagokat is használnak, hogy javítsák a teljesítményt és egyben csökkentsék a súlyt.
Az viszont továbbra sem világos, hogy a most látott jármű egy teljes értékű prototípus, vagy csupán egy tesztplatform a jövőbeli fejlesztésekhez.
(A kép a kínai internetről származik, via TWZ)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR