A Rakétán egy korábbi cikkünkben már szót ejtettünk róla, hogy a Hyundai már évekkel ezelőtt komolyan elkezdett foglalkozni a négylábú autók gondolatával. Az autógyártó a cél érdekében egy fejlesztőcsapatot is összetoborzott, melynek feladata lényegében egy új járműkategória, az Ultimate Mobility Vehicles (amit magyarul talán Korlátlan Mobilitású Járműnek lehetne fordítani), rövidítve az UMV-k családjának megteremtése. Most a Hyundai még egy lépéssel tovább ment, ugyanis most már a New Horizons Studio névre keresztelt, futurisztikus járműkoncepciókkal foglalkozó részleg számára épül a Montana Állami Egyetem innovációs kampuszának területén egy új kutatóközpont – számolt be róla az Interesting Engineering. Az új komplexum körülbelül 1393 négyzetméteres lesz és ötven embernek fog munkát adni. A helyszínen a Hyundai olyan, különleges felépítésű járműveket fog tervezni, megépíteni és tesztelni, mint a robotlábakkal rendelkező terepjáró, az Elevate, vagy a kisebb, hasonló felépítésű, ember nélküli felfedezőjármű, a TIGER. A projektbe az autógyártó a napokban megjelent közleménye szerint 20 millió amerikai dollárt tervez befektetni az elkövetkezendő öt évben.
A Hyundai 2019-ben mutatta be az Elevate koncepcióját, mely egy olyan kétszemélyes, terepre szánt elektromos jármű, aminek mind a négy kereke egy-egy kinyújtható robotlábon helyezkedik el. Abban az esetben, ha már nem lehet tovább kerekeken gurulni, az Elevate képes átváltani járásra is. A jármű négyféle üzemmódban képes közlekedni a terepviszonyoknak megfelelően:
Az Elevate a tervek szerint 66 kWh teljesítményű akkumulátorral lesz felszerelve, a meghajtásról gondoskodó négy elektromotor pedig a lábak végére felszerelve, közvetlen hajtja a kerekeket. A járművet moduláris felépítésűre tervezik, az alvázra bármilyen felépítmény tervezhető, az adott feladatnak megfelelően. Az alapkoncepció két személyt tud elszállítani.
A négylábú terepjáró kistestvérét, a Transforming Intelligent Ground Excusrion Robot, azaz TIGER névre hallgató, önjáró négykerekűt 2021-ben mutatta be a Hyundai. Az önjáró robotot elsősorban szállítmányozásra, felderítésre, illetve katasztrófavédelmi célokra szánnák. A nagyobb testvérével ellentétben a TIGER mér rendelkezik egy prototípussal. A Hyundai elsőként a TIGER-t szeretné tökéletesíteni, és csak aztán kezdenék el megépíteni az Elevate első prototípusát.
(Fotó: Hyundai)
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR