Nagyon furcsa balesettel indult az önvezető autóknak rendezett versenysorozat első szezonja

2020 / 11 / 07 / Bobák Áron
Nagyon furcsa balesettel indult az önvezető autóknak rendezett versenysorozat első szezonja
A kifejezetten önvezető autók számára megalkotott Roborace versenysorozat első szezonjában a robotautók egyelőre még nem élesben, csupán időfutamon mérik össze egymással a tudásukat. A kocsiknak három kört kell megtenniük virtuális objektumokat kerülgetve, de ahogy az első verseny során kiderült, ez nem is olyan könnyű feladat.

A sávjci Acronis SIT Autonomous csapatának például a tervezettnél jóval rövidebbre sikerült a bemutatkozás, hiszen az autó rögtön az elindulás után jobbra rántotta a kormányt, és még a startvonal előtt nekihajtott a boxutca falának. Ez volt az első olyan verseny, amit már élőben közvetítettek a Twitchen, de erre a kommentátor is csak annyit tudott mondani, hogy "ez nem pont az a rajt, mint amit látni szerettünk volna".

A versenysorozat béta-szezonjában a hat csapat még nem egymás ellen, csupán az órával versenyzik, nagyjából úgy, mint egy időmérő edzésen: az autóknak három kört kell megtenniük, miközben virtuális objektumokat is ki kell kerülniük, valamint a videojátékokhoz hasonlóan extra pontokat is begyűjthetnek. Ez számos különböző stratégiára ad lehetőséget, hiszen a csapatok dönthetnek úgy, hogy a nagyobb sebesség érdekében figyelmen kívül hagyják a "metaverzumot", ekkor azonban büntetőpontokat kapnak.

A DevBot 2.0 névre keresztelt autók teljesen elektromos hajtásúak és az Nvidia Drive platformjával működnek. Bár a Roborace korábban már bemutatott egy teljesen önvezető modellt is, a béta-szezonban használt kocsi belülről még teljesen megegyezik egy valódi versenyautóval, vagyis emberi sofőrök is tudják őket vezetni, de a versenyen természetesen csak gépi irányítással mehetnek. Az egyenautókban ez az egyetlen, ami különbözik, vagyis a csapatok az önvezetéshez szükséges szoftvert biztosítják az autókhoz.


A tervek szerint így fog kinézni a végleges Roborace-versenyautó

Ebben még van hova fejlődni, hiszen az Egyesült Királyságban, a Thruxton versenypályán rendezett első versenyen a rajthoz álló hat csapatból csupán kettő tudta teljesíteni a háromkörös időfutamot. Tegyük hozzá, hogy az önvezető autók képességeiről ebből semmilyen következtetést nem lehet levonni, hiszen a robotautók fejlesztésében jelenleg olyan cégek állnak az élen, mint a Waymo (Google) vagy a Cruise (General Motors), ők viszont nem vesznek részt a versenysorozatban. A második verseny már sokkal eredményesebb volt, ám az is igaz, hogy a Roborace a jelenlegi formájában még nem sok izgalmat tartogat a nézőknek, így csak igazán elhivatottaknak javasoljuk, hogy ide kattintva megnézzék az első, ide kattintva pedig a második verseny teljes közvetítését.

(Futurism, Car And Driver)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.