A Rakétán hétfőn számoltunk be arról, hogy a Twitternek még a mostanában megszokottnál is zűrösebb hétvégéje volt. A cég először megtiltotta, hogy más közösségi oldalakra mutató linkeket osszanak meg a felhasználói, majd visszavonta ezt a szabályt, végül még a vezérigazgató is felajánlotta a lemondását. Hétfő délben döntöttek a twitterezők: Musknak mennie kell. És ugyan a férfi korábban azt írta, hogy "Tartom magam a szavazás végeredményéhez", ám azok után, hogy az egész felvásárlásból a legkülönösebb okokkal-indokokkal próbált meg kitáncolni, senkit sem lep meg, hogy a helyzet nem hogy egyszerűbb, inkább bonyolultabb lett.
"Lemondok, amint találok valakit, aki elég buta ahhoz, hogy elvállalja a munkát! Onnantól csak a szoftver és a szerver csapatokat vezetem"
- írta szerdán hajnali fél háromkor a leendő volt vezérigazgató. Ez akár jó döntés is lehetne, hiszen Musk korszakalkotó technológiai cégeket tett világhírűvé, ám egy közösségi média platform irányítása legalább annyira politikai, szociológiai, sőt, filozófiai kihívás, mint programozási. A helyzetet viszont tovább árnyalja, hogy a CNBC értesülései szerint Musk már aktívan kereste az utódját, amikor kiírta a szavazást. Vagyis elképzelhető, hogy a vasárnap és hétfőn történtek egy tét nélküli álkonzultációt jelentettek inkább.
Mindeközben kétségek lengik körül a milliárdos állítását, miszerint a repülőgépe útjait követő Twitter-fiók segítségével támadták meg a gyermekét szállító autót. A Dél-Pasadenai rendőrök szerint lehetséges, hogy inkább Musk emberei követtek el törvénysértést. Mint emlékezetes, a vezérigazgató újságírók fiókjait tiltotta le a szintén száműzött @ElonJet fiók idézése, és a "családja veszélyeztetése" miatt. Ugyanakkor a gépének landolása, és a fia körül történtek között huszonhárom óra telt el, tehát az ok-okozati viszonyt nehéz lenne bizonyítani, különösen, hogy a két helyszín negyven kilométerre fekszik egymástól.
A más platformokra mutató linkek betiltása pedig lehet, hogy még segített is a konkurens szolgáltatásoknak; a decentralizált Mastodonnak, amit a Twitter utódjának szokás nevezni, már több mint két és félmillió aktív felhasználója van. Mindennek ellenére Musk optimista a vállalata pénzügyeit illetően: míg korábban csőddel fenyegetőzött, most azt mondja, a "pénz elégetésének lassítása", azaz a leépítések, illetve az előfizetésekből jövő bevételi csatorna elindítása után "rendben lesz jövőre" a Twitter. Már csak az a kérdés, hogy kinek az irányítása alatt.
(Borítókép: STR/NurPhoto via Getty Images)
 
         Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR