Milyen visszaesés? Hatalmasat nőttek az EV-eladások világszerte

2025 / 03 / 13 / Pőcze Balázs
Milyen visszaesés? Hatalmasat nőttek az EV-eladások világszerte
Kijózanító nyilatkozatok sora után azt gondolhattuk volna, hogy már szinte senki sem vásárol elektromos autót, de valójában ennek az ellenkezője történik: tavaly februárhoz képest ötven százalékos növekedésről számoltak be elemzők.

Sorra vágták vissza az előrejelzéseiket és a terveiket a gyártók, több országban visszatáncolt a "túl gyors elektrifikációtól" a politika, ám az elektromos autók (EV-k) statisztikáival foglalkozó Rho Motion adatai szerint februárban világszerte 1,2 millió ilyen gépjárművet értékesítettek, másfélszer annyit, mint tavaly. Viszonyításképp 2024-ben globálisan összesen körülbelül hetvenötmillió új autó talált gazdára, ebből tizenhétmillió volt elektromos.

Ha az év első két hónapját vetjük össze 2024 januárjával és februárjával, az látszik, hogy világszerte harminc, Kínában harmincöt, Európában és Amerikában húsz százalékos a többlet az EV-eladások terén. Összesen 2,4 millió értékesítésből 1,4 Kínában, 0,5 Európában, 0,3 az USÁ-ban és Kanadában történt, 0,2 millió pedig a világ egyéb országaiban.

"Az év erősen indult a globális EV-eladások szempontjából, februárban 50%-os növekedést mutatva az előző évhez képest. A növekedés nagy részét továbbra is Kína hajtja, ahol idén tisztán elektromos forradalom zajlik, szemben a 2024-es hibridőrülettel. A magas vámok ellenére hazai márkájuk, a BYD, nem mutat lassulást sem belföldön, sem a nemzetközi terjeszkedésben." - fogalmazott Charles Lester adatmenedzser.

Európában is egyértelműen a tisztán elektromos modellek (BEV-k) felelnek a szép számokért,

hiszen míg ezek tavalyhoz képest huszonkilenc százalékkal fogynak jobban, a plug-in hybridek (PHEV-k) csak két százalékkal teljesítették túl a tavalyi eredményeiket. A németeknél és a briteknél a BEV-piac negyven százalékkal bővült, a franciáknál a PHEV-ek iránti vásárlási kedvet egy idén bevezetett súlyadó fogta vissza.

Amerikában a Trump-kormányzat többször jelezte, hogy nem fogja úgy támogatni az EV-vásárlásokat, ahogyan Joe Biden kabinetje tette. A különböző kedvezmények és ösztönzők eltörlése folyamatosan zajlik, így többen gondolhatták úgy, hogy most jobban megéri elektromos autót venni, mint akár néhány hét vagy hónap múlva. Délebbre, Mexikóban a kínai EV-importok dobták meg a számokat.

A Tesla számai valóban közel ötven százalékot csökkentek Európában, tizenötöt Kínában, a BEV-szektor helyi harminchárom és tizenhat százalékos erősödésével szemben. Ugyanakkor, ahogyan azt a Kiszámoló blogon is részletezték, egyelőre korai lenne temetni Elon Musk vállalatát.

(Borítókép: Costfoto/NurPhoto via Getty Images)

Kijózanító nyilatkozat a Fordtól: elvesztették a hitüket az elektromos autókban Több tervezett modellről lemondtak, csak akkor indítanak új EV-ket, ha azok egy év alatt nyereséget termelnek.


Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Így változtat életeket az OTDK: fiatal kutatónők sikertörténetei
Két fiatal kutatónő példája bizonyítja, hogy az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) miként formálhatja a szakmai karriert és nyithat kapukat a nemzetközi sikerhez.
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Ha azt hitted, a jövő még messze van, akkor ideje átsétálnod az Allee-ba!
Az Allee-ban már konkrétan leparkolt a jövő egy darabja, és még pózol is a kamerának.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.