 
                                            AI Research SuperCluster (RSC, mesterséges intelligencia kutatási szuperklaszter) - így hívják Mark Zuckerbergék szuperszámítógépét, amelynek első fázisa már elkészült. Közel nyolcszáz, az Nvidia által erre a célra készített rendszerből áll, ami összesen több mint hatezer összekötött grafikus magot (GPU-t) jelent. A fejlesztés második szakaszában ez a szám már tizenhatezerre nő - írja a The Verge. Ezzel az RSC a világ leggyorsabb ilyen rendszere lesz a cég blogposztja szerint.
Amint James Vincent kiemeli a The Verge-ön, ezek a gépek azért képeznek, illetve képezhetnek külön kategóriát a szuperszámítógépekhez képest, mert eltérő céllal készülnek, így eltérőek az erősségeik is. Míg a hagyományos szuperszámítógépek általában kutatóközpontokban, egyetemeken végeznek nagy precizitást igénylő számításokat, addig egy, a gépi tanulást segítő, tökéletesítő rendszernél fontosabb, hogy sok számítást tudjon elvégezni, mint hogy rendkívüli pontossággal tegye azt. Vagyis nem minden kétséget kizáróan kell azonosítania egy új részecskét, inkább egyre jobban kell felismernie a felhasználók arcképét, a szélsőséges gondolatokat, a hamis termékeket, vagy egyre ügyesebben kell fordítania szerbről svédre. Emellett a területtel foglalkozó elemző, Bob Sorensen szerint a sebességek közti verseny is csalóka, ugyanis ezek általában az elméleti maximumát tükrözik a rendszereknek, miközben előfordul, hogy azok csak a kapacitásuk negyedén működnek a hétköznapokban.
"Az RSC abban fog segíteni a Meta MI kutatóinak, hogy több billió példával működő modelleket építsenek, nyelvek százaiban, zökkenőmentesen elemezzenek szöveget, képet és videót" - fogalmaz a közlemény. A beszédfelismerés, a számítógépes kép- és szövegelemzés így hatalmas mintákon fejlődhet tovább. Ennek köszönhetően a tervek szerint egyszer beléphetünk úgy egy sokszereplős beszélgetésbe, hogy mindenkit értünk, miközben az összes résztvevő az anyanyelvén beszél. Hogy ez valóban a metaverzumban történik-e majd, vagy egy Messenger szobában, a következő években kiderül. Az biztos, hogy egy ilyen bejelentés segíthet, hogy a közvélemény elhiggye, hogy a Metánál valóban meg szeretnék oldani a tartalmaik moderálásával kapcsolatos temérdek problémát, ahogyan az új mérnökök keresésekor is jót tehet a szebb napokat látott munkáltatói megítélésüknek.
(Borítókép: Meta)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR