A Trump-kormány csütörtökön bejelentett egyik utolsó döntése szerint az önvezető járművek fejlesztői illetve gyártói részben mentesülhetnek a ma az USA-ban minden közúti járműre nézve kötelező törésteszt-vizsgálatok alól. Az NHTSA (az amerikai közlekedési hatóság) jelezte, hogy ez a könnyítés csak az embert nem szállító járművekre vonatkozik.
A rendelkezés célja, hogy az árukiszállító autonóm furgonokat, önvezető pizzafutár-autókat és hasonló járműveket tervező-fejlesztő amerikai vállalkozások termékei olcsóbbak, versenyképesebbek lehessenek a piacon.
A pár hónap múlva érvénybe lépő új rendelet új szabályokat tartalmaz arra nézve is, hogy néhány, eddig kötelező kezelőszervet nem kell beépíteni azokba a járművekbe, amelyeket úgyse vezet majd senki. A kormány vagy fékpedál, sőt: vezetőülés nélküli járművek gyártásának lehetősége már nem csak a furgonokra, hanem a robotaxikra, önvezető kisbuszokra is vonatkozik.
Az új szabályok bevezetése persze nem magától ötlött fel a törvényhozók fejében. Az Önvezető Koalíció (Self-Driving Coalition; a szervezet tagjai közt ott a Waymo, a Ford, a Uber és még sokan mások) már régóta lobbizik az autonóm járművek technológiájának innovációs lehetőségeit korlátozó általános járműgyártási szabályok áttekintése érdekében.
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR