A Jet Suit rakétahátizsákot gyártó Gravity Industries és Dubaj sporttanácsa egy hónappal ezelőtt jelentették be, hogy útjára indítják a Jet Suit Race Series elnevezésű versenyprogramot, ami az első nagyobb Jet Suit megmérettetés lesz és amelynek során a cég jetpackjeit viselik majd a résztvevők. Korábban sor került már egy hasonló eseményre a tavalyi Forma 1-es osztrák nagydíj alatt, de akkor csak három pilóta állt rajthoz és a futam inkább bemutató jellegű volt.
A február 28-án zajló rendezvény már valódi versenyre hasonlított, amelyen a versenyzőknek a víz felett szállva kellett a bóják által kijelölt pályán manőverezniük és ahol az első helyezettet díjazták is. Ahogyan az osztrák programon, úgy most történt egy kisebb baleset: az Egyesült Arab Emírségek pilótája a vízbe zuhant, de nem sérült meg. Az Associated Press beszámolója szerint a versenyző 12 nappal az esemény előtt kezdte meg a felkészülést és a Jet Suittal való gyakorlást. Az első helyet a brit Issa Klafon szerezte meg, aki egy arany színű rakétahátizsákot formázó trófeát emelhetett a magasba.
A Gravity Industries a Jet Suitokat gyakran alkalmazza ehhez hasonló látványos bemutatók során, de az eszközök célja az elképzelések szerint nem korlátozódik a szórakoztatásra, a rakétahátizsákok gyakorlati jelleggel is bírnak: mentési munkákhoz vagy katonai alkalmazásokhoz is használhatóak, hogy a nehezen megközelíthető terepeken a felszíni közlekedésnél gyorsabb és a más típusú légi járműveknél könnyebben bevethető segítséget biztosítsanak. Richard Browning, a Gravity Industries alapítója annak lehetőségét azonban kizárta egy, a Rakétának adott 2021-es interjújában, hogy a Jet Suitot hétköznapi közlekedési eszközként lehetne használni, szerinte már csak a fülsiketítő zajjal járó működése miatt sem alkalmas erre a feladatra.
(Fotó: Waleed Zein/Anadolu/Getty Images)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR