Megreformálták a közlekedési lámpát Oroszországban

2021 / 07 / 20 / Bobák Zsófia
Megreformálták a közlekedési lámpát Oroszországban
A hagyományos lámpák helyett az új változat egy kijelzőn jeleníti majd meg a piros és a zöld jelzést is, valamint azt is mutatja, mennyit kell várni a jelzés váltásáig. A lámpák még nem jelentek meg a városokban, de hamarosan tesztelik őket.

A megszokott közlekedési lámpák jelzése elavulttá, illetve szükségtelenné vált a tervező stúdió szerint, akik a hagyományos színkombinációt ugyan megtartották, de egyébként újratervezték a jelzések formáját, amely egy kijelzővel működik a három különálló (piros-sárga-zöld) lámpa helyett. A LED-es felület két olyan célt is szolgál, amelyet a tervezők szerint a jelenlegi eszközök kevésbé hatékonyan tudnak megvalósítani: egyrészt sokkal feltűnőbb a fényük, így jobban lehet őket érzékelni a nagyvárosok zsúfoltságában is, másrészt egyszerű kialakítással is több információt tud megjeleníteni egyszerre, mint a jelenlegi lámpák.

Az Art. Lebedev Studio által, két orosz város vezetőségének kérésére készített forgalmi eszközök folyamatosan változtatják a jelzett információkat, de közben végig jól látható és egyértelmű módon jelenítik meg a legfontosabb tudnivalókat, a stop jelzés természetesen piros maradt, a szabad jelzés pedig zöld, de előbbit egy nagy X megjelenése is hangsúlyozza, míg a zöld esetében nyilak is mutatják, hogy éppen melyik irányba lehet zavartalanul haladni. Így egy kijelzőn lehet azt is megmutatni, ha egy irányba szabad, másikba pedig tilos kanyarodni.

A LED-es felület legnagyobb újdonsága a visszaszámláló, amely világossá teszi, hogy mennyi ideje van a közlekedőknek az áthaladásra, illetve mennyit kell még várakozni, mielőtt zöldre vált a lámpa.

Az eszközök 5G modullal és WiFi kapcsolattal is felszerelhetőek, valamint különféle szenzorokkal, amelyek a páratartalmat, a levegőminőséget vagy a hőmérsékletet mérik, így egy egységbe integrálható több olyan funkció is, amelyek eddig külön-külön berendezések installálását igényelték. A stúdió elmondása szerint a LED-es felületek már a közeljövőben megjelenhetnek a városokban, ezek közül a tradicionálisabbra jobban hasonlító vertikális modellek már akár most azonnal leválthatják a jelenlegi lámpákat, a négyzet alakúak pedig néhány éven belül követhetik elődeiket. Ez utóbbi forma lehetővé teszi majd, hogy a berendezés egyszerre lámpaként és közlekedési tábláként is használható legyen.

(Fotó, Videó: Art. Lebedev Studio)

További cikkek a témában:

Túl rövid a sárga jelzés? Lehet, hogy már nem sokáig Mats Järlström Svédországban született, de Amerikában élő mérnök lesz a hőse mindenkinek, akire már pirosodott rá sárga jelzés, és szereti a matekképleteket is. Ha ezentúl ugyanis kényelmesen be lehet fordulni egy sárga közben, azt majd neki és a képletének kell megköszönni.
Az autók már elkezdtek beszélgetni egymással és a közlekedési lámpákkal Hol tart ma a car-to-X kommunikáció? És mi az? És milyen lehetőségek rejlenek a dologban?
Miért megy át a teve az úton? Mert zöldre váltott a teve-lámpa Kínában akkora problémát okoztak az úton áthaladó tevekaravánok, hogy külön közlekedési lámpákat szereltek fel a kedvükért.


Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
Szó szerint faragni lehet a fényt ezzel a nanoeszközzel!
„Ha a fényt ilyen hatékonyan és dinamikusan tudjuk irányítani, akkor gyakorlatilag bármit megtehetünk vele.”
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Hihetetlen, őrület, de élő madarakra is lehet adatot menteni!
Furán hangzik, pedig igaz.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.