Megjelentek a Meta és a Ray-Ban új okosszemüvegei, hogy pontot tegyenek egy kétéves vita végére

2023 / 10 / 04 / Pőcze Balázs
Megjelentek a Meta és a Ray-Ban új okosszemüvegei, hogy pontot tegyenek egy kétéves vita végére
A Facebook anyavállalata, a Meta, két éve mutatta be a Ray-Bannel közös, fotót és videót készítő szemüvegeit, amiket akkor még Ray-Ban Stories-nak hívtak. A kütyü első generációja nem volt túl sikeres, de az új, második verzióban sok korábbi problémát orvosoltak.

Ugyan a Meta új AR/VR-sisakja, a Quest 3 kapta a legtöbb figyelmet a cég múlt heti rendezvényén, ám Menlo Parkban szép csendben újragondolták a 2021-es Ray-Ban Stories-t is. A három formában, köztük az ikonikus Wayfarer keretével is forgalmazott kütyü egy öt megapixeles kamerával és három mikrofonnal figyelte a külvilágot, illetve a viselő kéréseit, akivel beépített hangszórókkal és egy alkalmazáson keresztül kommunikált. A Stories nem aratott kifejezetten nagy sikert, a TechCrunch-nál úgy tudják, hogy a cél háromszázezer eladott darab volt, aminek körülbelül a harmadát sikerült teljesíteni. Ami ennél is kellemetlenebb, hogy egy elemzés szerint a kütyük kilencven százalékát az első hónapok után nem használta tovább a tulajdonosa.

Az "okosszemüveg" ötlete nem új, emlékezzünk csak a tíz éve bemutatott, szintén óriásit bukott Google Glass-re. Ugyanakkor a Meta elképzelése, miszerint nem kell az eszközbe képernyő, elég, ha képet-hangot rögzít, kellőképp újszerűnek hatott, és lehetővé tette, hogy a technológia egyszerűbb, a termék pedig olcsóbb legyen. Az első generáció kudarca után nem volt egyértelmű, hogy az alapötlet-e a problémás, vagyis szinte senki sem szeretne kamerával az arcán sétálni, vagy csak nem sikerült még tökéletesre a hardver, például hiányzott a közvetlen streamelés lehetősége, vagy egyszerűen túl gyenge kamerát és hangszórókat építettek a Stories-ba.

A második verzió ezzel szemben eldöntheti, hogy valóban kell-e az embereknek okosszemüveg. A cég közleménye szerint ugyanis a Meta és az EssilorLuxottica szakemberei megcsinálták a házi feladatukat: a Ray-Ban Meta szebben szól, miközben kevésbé hallható a körülöttünk állók számára; a kamera immár tizenkét megapixeles, és 1080p-ben rögzít akár egy perc videót, illetve streamelni is tud; hangparancsokkal tudunk képeket továbbítani; sőt, még a felvételt jelző LED is fényesebben világít, mielőtt valaki véletlenül a szemüvegünk előtt vallana be egy bűncselekményt a tudta nélkül. A választható keret mostantól az ikonikus Wayfarer, illetve a "retróbb" Headliner, az ár pedig az Egyesült Államokban változatlanul 299 dollár, ami kevesebb mint kétszer annyi, mint egy teljesen átlagos Wayfarer.

Magyarországon ugyan nem, de Ausztriában előrendelhető a termék, így a következő hetekben-hónapokban valószínűleg kiderül, hogy az ötlettel vagy a megvalósítással volt-e a baj az első generáció esetében.

(Borítókép: Meta)


Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek ki hajót sínágyúval – és nem az amerikaiak voltak
Először lőttek éles célpontra hajóra szerelt sínágyúval, látványos mérföldkőhöz érve az elektromágneses fegyverfejlesztésben.
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Hamarosan időkristályokkal fogunk fizetni
Az első, szabad szemmel is látható időkristályok fényben „pszichedelikus tigriscsíkokként” villannak fel.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.