A Tesla múlt pénteken rendezte meg Los Angelesben a "We, robot" nevű eseményt, amelyen Elon Musk bemutatta a cég újdonsült robotautóit. Az este egyik fénypontjaként a bemutató után egy csapat Optimus robot masírozott be a rendezvénynek helyt adó stúdióba, amelyeket Elon Musk pusztán úgy jellemzett, mint "a valaha készült legfontosabb termék". A cégvezető elmondása szerint az Optimus kezdetben 20-30 ezer dollárba kerül majd, és nagyjából bármire használható lesz, legyen az akár bevásárlás, takarítás vagy felszolgálás, de akár a gyerekek felügyeletét is rá lehet majd bízni. Ebből a rendezvény résztvevői is kaptak némi ízelítőt, hiszen a hivatalos program vége után robotok szolgálták ki őket a pultban, akikkel beszélgetni vagy akár játszani is lehetett.
Not wholly AI? Not at all AI.
Totally worthy to celebrate low latency remote control but totally dishonest to demo these as autonomous robots—call it the parlor trick it is. https://t.co/EdXuSO8KWA— Josh Wolfe (@wolfejosh) October 11, 2024
A conversation between Tesla Optimus bot and a human is the best thing you’ll see on the internet today.
pic.twitter.com/2M9UJPTTLX— DogeDesigner (@cb_doge) October 11, 2024
Playing charades with the Tesla Optimus robot last night. This is either the single greatest robotics and LLM demo the world has ever seen, or it's MOSTLY remote operated by a human. No in between. pic.twitter.com/vCqzk8DDdO
— Marques Brownlee (@MKBHD) October 12, 2024
Ahogy a Fortune rámutatott, a Tesla azt ugyanakkor nem kötötte a résztvevők orrára, hogy a robotok mozdulataiért és szavaiért valójában emberek felelnek, akik távirányítással vezérlik a gépeket. Mivel a Tesla korábban már közzétett egy olyan videót, amelynél elfelejtették közölni, hogy az Optimus emberi segítséggel hajtogatja ügyesen a ruhákat, értelemszerűen többen is igyekeztek megtudni, hogy a We, robot rendezvényen bevetett Optimus mennyire önállóan látja el a feladatát. Ez nem derült ki pontosan, de az egyik pultos kérdésre annyit elmondott, hogy még nem tud teljesen automatikusan működni, és emberi segítséggel végzi a munkáját. A videók alapján az is nyilvánvalónak tűnik, hogy az Optimus nem nagy nyelvi modell segítségével kommunikált, hanem az azt vezérlő ember beszélgetett a vendégekkel.
I asked the bartending Optimus if he was being remote controlled. I believe he essentially confirmed it. pic.twitter.com/WlGyuswWpI
— zhen (@zhen9436) October 11, 2024
I asked. pic.twitter.com/FkgPrdRlyW
— Robert Scoble (@Scobleizer) October 11, 2024
Bár technikai szempontból az Optimus természetesen így is lenyűgöző, a vendégek közül többen is csalódottságuknak adtak hangot amiatt, hogy a Tesla nem tette egyértelművé, hogy a robotok valójában nem maguktól működnek. Ez persze valahol érthető is, hiszen a versenytársak közül már több cégnek is sikerült megugrania ezt a szintet, és olyan robotot is találunk, ami nagy nyelvi modellek segítségével szinte már közel emberi kommunikációra képes, vagyis nem csoda, ha többen is gyanútlanul úgy gondolták, hogy az Optimus esetében is ez a helyzet.
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR