Már tesztelik, hogyan lehetne csökkenteni a gépjárműforgalmat Budapesten

2020 / 07 / 24 / Bobák Áron
Már tesztelik, hogyan lehetne csökkenteni a gépjárműforgalmat Budapesten
A Kazinczy utcából sétálóutca lesz, több helyen pedig csökkentik a megengedett sebességet vagy egyirányúsítják az utcákat. A cél a város élhetőbbé tétele.

Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke egy csütörtöki háttérbeszélgetésen ismertette azokat a mintaprojekteket, amelyeknek célja, hogy felmérjék, hogyan lehetne csillapítani az autóforgalmat Budapesten - számolt be róla az Index. A kabinetfőnök szerint a projekt célja a város élhetőbbé tétele, aminek egyik legnagyobb akadálya jelenleg a nagy gépjárműforgalom, valamint az abból fakadó zaj és légszennyezettség.

A most bejelentett intézkedések között akad olyan, ahol a megengedett legnagyobb sebességet korlátozzák, és olyan is, ahol a gépjárművek teljes kitiltásával sétálóutcákat alakítanak ki. Utóbbiak között említhető Belső-Erzésbetváros, ahol a Kazinczy utcát teszik teljesen autómentessé, emellett a Király utca kiskörút és Rumbach Sebestyén utca közé eső része is sétálóutcává válik. Az Andrássy úton a szervizutakat zárják majd le a Rózsa és a Vörösmarty utca között az autóforgalom elől, a felszabaduló területen kulturális programokat, kiállítást fognak tartani és utcabútorokat is kihelyeznek. A Szentendrei út ás a Vörösvári út egy-egy rövidebb szakaszán 60 km/h-ról 50-re csökken a megengedett legnagyobb sebesség, és hasonló korlátozásokat vezetnek be az Üllői út Könyves Kálmán körút (Hungária) és határ út közötti szakaszán.

Balogh beszélt arról is, hogy a mintaprojektek egy része már korábban elindult, ilyen például a pesti alsó rakpart lezárása, amire hétvégenként nem lehet autóval behajtani. Balogh szerint a szeptemberig tartó korlátozás eddigi tapasztalatai kedvezőek, a tiltás nem okozott fennakadást a közlekedésben. Szintén elindult már a mintaprojekt a Szabadság térnél, ahol a Honvéd utcából már nem lehet továbbhajtani a Nádor utca felé, ennek célja, hogy a forgalmat a belvárosi utcákból a Bajcsy-Zsilinszky útra tereljék.

A mintaprojekteket októberig lehet majd véleményezni, amelyek alapján a BKK decemberre készíti el azt a közlekedésbiztonsági tervet, amelyek hosszú távú megoldást nyújthatnak a városi gépjárműforgalom csökkentésére. A közlekedésbiztonsági tervről várhatóan jövő januárban szavaz majd a Fővárosi Közgyűlés.

(Borítókép: Major Zoltán/Getty Images)


A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
A következő 25 év - mítoszok, jóslatok és a valóság
Európa legnagyobb jövőfesztiválja, a Brain Bar idén is megnyitja kapuit. A rendezvény a 21. század első negyedének elteltével arra a kérdésre keresi a választ: hogy fest majd az emberiség következő 25 éve. A diákok és pedagógusok számára ingyenes eseménynek szeptember 18-19-én a Magyar Zene Háza ad otthont.
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Ez Ferenc pápa utolsó ajándéka az embereknek
Egyik járművét fogják különleges célokra felhasználni.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.