 
                                            Tavaly novemberben írtunk róla, hogy egy új szabályozás értelmében Angliában 2022-től kötelező lesz az újonnan épült épületeket töltőponttal is ellátni. Ahogy arra a Villanyautósok.hu felhívta a figyelmet, egy hasonló szabályozás Magyarországon is életbe lépett január 1-től, ami ugyan valamivel lazább, mint a szigetországban elfogadott törvény, de alapvetően hasonló célokat fogalmaz meg.
Az EU-s irányelveknek megfelelően kidolgozott változtatásokat az épületek energetikai jellemzőinek meghatározásáról szóló 2006-os TNM rendelet 8. melléklete tartalmazza, és a 2020. december 31. után használatba vételre kerülő épületekre vonatkozik. Ez alapján január elsejétől a tíznél több parkolóhellyel rendelkező új építésű vagy jelentős felújításon átesett lakáscélú és nem lakáscélú épületek esetében is kötelező lesz meghatározott mennyiségű töltőpont kialakítása, vagy bizonyos esetekben a töltőpont későbbi kiépítését lehetővé tevő létesítmény telepítése.
A szabályozás értelmében az új építésű vagy jelentős felújítás alá vont nem lakáscélú épületek esetében, amennyiben azok tíz vagy annál több parkolóval rendelkeznek, kötelező legalább egy elektromos töltőpontot kiépíteni, valamint minden ötödik parkolóhelyen olyan elektromos csatlakozást biztosító létesítményt telepíteni, amely lehetővé teszi a töltőpontok későbbi kiépítését.
Új építésű vagy jelentős felújítás alá vont, tíz vagy annál több parkolóhellyel rendelkező lakáscélú épületek esetében megengedőbb a szabályozás: ezeknél az épületeknél minden parkolóhelyen kötelező biztosítani az elektromos autók töltési lehetőségét, ugyanakkor egyelőre elegendő, ha a töltőpont későbbi létesítését lehetővé tevő elektromos csatlakozást biztosító létesítményt telepítenek. A jelentős felújítás alá vont épületek közül mindkét esetben azokra az épületekre vonatkozik a szabályozás, ahol a felújítási munkálatok a parkolóra vagy az épület elektromos infrastruktúrájára is kiterjednek.
Meglévő épületek esetén a több mint húsz parkolóhellyel rendelkező, nem lakáscélú épületek esetében 2025. január 1-jétől legalább egy elektromos töltőpontot kell telepíteni, ha a parkoló az épületen belül helyezkedik el, vagy a parkoló közvetlenül az épület mellett helyezkedik el. Ez azt is jelenti, hogy a szabályozás a már meglévő lakáscélú épületekkel kapcsolatban nem fogalmaz meg új követelményeket.
(Fotó: Alvaro Moreno Perez/Getty Images, Ed Harvey/Unsplash)
 
         Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR