A Threads júliusi indulásakor írtunk arról a Rakétán, hogy amióta Elon Musk átvette a Twitter irányítását, sorra jelennek, illetve erősödnek meg alkalmazások, amelyek a szolgáltatás szerepét szeretnék betölteni. A Twitter ugyan hosszú időn át az egyik leglassabban fejlődő, legkevésbé jövedelmező közösségi platform volt, mégis a hírek, aktualitások megjelenésének és elterjedésének a motorjaként működött. Ha egy politikus be szeretett volna jelenteni valamit, ha egy újságíró megosztott volna egy sztorit, amire rábukkant, sokkal inkább ott, mint a Facebookon, az Instagramon vagy a TikTokon tette meg azt.
Elon Musk most épp mindenre képes "szuperalkalmazást" csinálna az időközben X névre átkeresztelt szolgáltatásból, de közben óriási leépítéseket hajtott végre, következetlen döntések sorát hozta és hozza meg, sőt, legutóbb a kollegái fizetését biztosító hirdetőinek is azt javasolta, hogy "b****** meg magukat". Vagyis a helyzet ideális ahhoz, hogy valami átvegye a "világ főtereként" emlegetett, szövegközpontú szolgáltatás helyét. Amikor a Metánál megosztották a dolgozókkal, hogy mire készülnek a Threads-zel, Mark Zuckerberg egyenesen úgy fogalmazott, hogy "egy józanul vezetett platformot" kell nyújtaniuk. Minderre azonban az Európai Unió területén várni kellett több mint öt hónapot, ugyanis a digitális piacokat és szolgáltatásokat szabályozó törvények miatt óvatos volt a Meta, ahogyan a Google sem indította el azonnal az MI-alapú chatbotját, Bardot a régióban.
Amint arról a 9to5Google beszámolt, a pletykák után már bizonyíték is van a december 14-ei indulásra: ha az Instagramban, azaz a Threads testvéralkalmazásában rákeresünk a "ticket" szóra, láthatjuk is a "jegyet", ami a pecsét szerint az Európai Unióba szól, csütörtök délre. Ekkortól próbálhatjuk majd ki az egyelőre korlátozottan működő platformot, ami az első napjaiban még a ChatGPT-t is lenyomta, már ami a letöltések számát illeti. Azóta többször lehetett hallani arról, hogy nem alakult még ki az alkalmazásban az a fajta vibráló, valós idejű diskurzus, mint a korábbi Twitteren, részben azért, mert a szolgáltatás vezetői kevésbé szeretnék politikai fókuszúra venni a Threads-et. Ugyanakkor Mark Zuckerberg magabiztos abban a tekintetben, hogy valóban decentralizálttá, azaz közösségi irányításúvá teszik majd a platformot, és abban is, hogy egymilliárd felhasználóig meg sem állnak. Ehhez pedig nem fog ártani az Európai Unió négyszázötvenmillió polgárának egy része.
(Borítókép: Viralyft/Unsplash)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Panamera E-Hybridek
                    A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR