A többek között Kína és az Európai Unió által is fejlesztett tokamak-reaktorokkal és a sztellarátor-reaktorokkal ellentétben a TAE által fejlesztett hidrogén-bór reaktor működése leginkább valamilyen orvosi eszközre hasonlít, amely a fúziós reakció eredményeként létrejövő plazmát egy részecskegyorsító mechanizmussal hozza létre és tartja egyben - írja a Popular Mechanics. A reaktor a részecskegyorsító segítségével a nem radioaktív hidrogén és bór molekulákat plazmává alakítja, amit aztán egy úgynevezett kifordított mágneses terű konfigurációval tart stabil állapotban - ennek nehézségeit a cég honlapja frappánsan úgy írja le, hogy olyan "mintha egy zselét befőttes gumikkal próbálnának egyben tartani".
A cég csütörtökön fontos bejelentést tett, ugyanis ahogy írják, az utóbbi időben elvégzett teszteken már megbízhatóan sikerült elérniük az 50 millió Celsius-fokos hőmérsékletet, ami a reaktor működéséhez szükséges. A TAE szerint havonta mintegy 600 ilyen kísérletet végeznek el, vagyis mostanra sikerült elérniük azt a pontot, amikor megfelelő ideig és megfelelő hőmérsékleten tudják üzemeltetni a reaktort. A neheze még csak ezután jön, hiszen a fúziós reaktorhoz képest meglehetősen kicsi, 25 méter hosszú és hét méter széles, valamint 27 tonnás reaktort fel kell fejleszteniük egy olyan szintre, ami lehetővé teszi a kereskedelmi bevezetést. Ahogy a Popular Mechanics megjegyzi, ennek még számos akadálya van, hiszen a reaktort nem csak meg kell terveziük és le kell tesztelniük, de a hatósági engedélyeket is meg kell szerezniük hozzá, a TAE viszont szemmel láthatóan bízik a saját technológiájában, így szerintük ez akár kilenc éven belül megvalósulhat.
(Fotó: TAE Technologies)


Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR