Amikor egy elektromos bringa könnyedén belekerül egymillió forintba, de akár ennek a többszörösébe is, és egy akkumulátor pótlása többszázezres tétel, akkor nem meglepő, hogy a Bosch a szórakoztatóelektronikai világ legfontosabb kiállításán, a Las Vegas-i CES-en jelentette be, hogy hogyan tervezi felvenni a harcot a biciklitolvajok ellen.
Ahogyan a TechCrunch-on olvasható, a német óriás akkumulátorai a jövőben használhatatlanok lesznek mások biciklijeiben. Az elképzelés szerint a Flow+ appban egyszer kell csak beállítanunk, hogy parkolás után automatikusan zárjon le az akkumulátor; ha valaki ellopná azt, és más kerékpárban próbálná használni,
az Akksizár (Battery Lock) azonnal kiiktatja az utóbbi bicikli motorját.
Vagyis ha valaki lopott akksit vásárol, azzal azt kockáztatja, hogy használhatatlanná válik a kerékpárja. Ennek csak egyetlen szépséghibája van: amint arra Thomas Ricker, a The Verge újságírója rámutatott, a Flow+ az első, ingyenes év után évi negyven euróba kerül. Aki nem fizet, annak nem lesz védett az akksija, vagyis a tolvajoknak még mindig megéri kísérletezni, és ellopni egy-egy ilyen többszázezer forintos kütyüt. A Bosch képviselője nem osztja ezt az aggodalmat, a vállalat szerint ez a kockázat már önmagában távol tartja a bűnözőket. Szintén fontos kiemelni, hogy a programban azt is beállíthatjuk, hogy a rokonaink, barátaink kölcsönvehessék az akkumulátorunkat, ha mi épp nem használjuk azt.
A német cég az Akksizár mellett egy olyan megoldást is beígért, ami az e-biciklizők másik jellemző problémáját oldaná meg: az utunk elején megadhatjuk, hogy mekkora töltöttségi szinttel szeretnénk megérkezni az úti célunkra, a program pedig ennek megfelelően kapcsolja ki és be a rásegítést tekerés közben, hogy ne maradjunk váratlanul töltöttség nélkül.
(Fotó: Bosch)
        
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Panamera Sport Turismo E-Hybridek
                    Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                    
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR