 
                                            A Jeff Bezos cége, a Blue Origin a Blue Alchemist program keretében évek óta kísérletezik azzal, hogy holdporból, vagyis regolitból készítsen olyan napelemeket, amelyek az űrbeli kolóniák energiaellátását biztosítják majd az égitesten, mikor az Artemis-program (vagy más küldetések) űrhajósai megérkeznek a holdi állomásukra. A cég legújabb bejelentése szerint a kísérletek sikerrel jártak és ezzel elhárultak az energiával kapcsolatos akadályok a holdprogramok útjából.
"A módszerünk, a Blue Alchemist, a végtelenségig skálázható, kiküszöbölve az energia, mint hátráltató tényező, problémáját bárhol a Holdon."
- írják a Blue Origin közleményében.
A különleges napelemeket persze nem a nehezen hozzáférhető, valódi holdporból, hanem mesterségesen előállított regolit-utánzatból hozták létre, de, mivel ennek az anyagnak a struktúrája nagyon hasonló az eredetihez, ezért a technológia nagy valószínűséggel a Holdon is megállja majd a helyét. Az anyagot először egy reaktorban olvasztják meg magas hőmérsékleten, majd a keletkezett masszába elektromos áramot vezetnek, hogy az elektrolízis folyamata során külön válasszák az eltérő összetevőket: elsőként a vasat vonják ki, majd a szilíciumot, később az alumíniumot. A procedúra alatt oxigénmolekulák is felszabadulnak, amit szintén fel tudnak majd használni az asztronauták olyan alapvető alkalmazásokhoz, mint a megfelelő mennyiségű oxigén biztosítása a légzéshez és az üzemanyag előállításához.
A napelemhez szükséges összetevőt a szilícium képviseli, amelyet 99,999%-os tisztasággal hoznak létre a folyamat eredményeképpen, méghozzá, a cég elmondása szerint, káros anyagok kibocsátása nélkül. A panelek védelmét szintén a regolit olvasztása és elektrolízise közben képződő anyagokból készült üveggel oldják meg, ami azt jelenti, hogy a napelemgyártás minden részét a helyben található anyagokból tudják megvalósítani.
"Bár az elképzelésünk technikailag nagyratörő, de a technológiánk immár valós."
- írja a Blue Origin, így egy lépéssel közelebb kerültek a leendő holdi állomások megalapozása felé.
(Fotó: Blue Origin)
 
         Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne E-Hybridek
                    A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Elektromos Macan
                    A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Cayenne Coupé E-Hybridek
                    A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                
                                
                     Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR
                    Taycan modellek
                    A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
                    IRÁNY A KONFIGURÁTOR